Постинг
24.01.2007 03:16 -
няколко топ 5
Автор: trevistozelena
Категория: Други
Прочетен: 3590 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 18.03.2009 14:34
Прочетен: 3590 Коментари: 8 Гласове:
1
Последна промяна: 18.03.2009 14:34
Продължава да не ми се спи. Малко ТОП 5-ици от мен. Обаче без дълги коментари, обещах си, че това в ръката ми е последната цигара за вечерта,нощта и въобще последна до утре.
Песни:
1. Duran Duran - Ordinary Day
2. Depeche Mode - Enjoy The Silence
3. Sting - The Shape Of My Heart
4. Sarrah Brightman - Harem
5. the Cure - Catch...ммм може би по-скоро Lullaby, но напоследък по-често слушам Catch
Бг песни:
1. Стенли - Обсебен - велик текст! на добрата стара Ина Григорова, не че ми е била любимката в легендарния Егоист (първите години, разбира се), но текстовете й за песни са наистина големи. Специално Обсебен за мен е най-любовната песен, писана някога в бг
2. Остава - "Някой"
3. Васил Найденов - "И утре е ден"
4. пак Остава (абсолютно моите хора!!) - "Девойка-бяла фея" - пак текста!!! съчетанието "бял поглед" просто ме убива
5. Акага - "Ден без теб"
Книжки;
1. "Лолита" на Набоков - сигурно хиляда пъти съм я чела. мисля, че имам психологическо изкривяване от нея - нимфетски синдром или нещо такова. дълго обяснение, някой ден може и да напиша нещо по въпроса
2."Чумата" на Албер Камю - аз съм експерт по Камю...честно (и скромно :) )!
Та трябва да кажа, че всъщност "Митът за Сизиф" е книгата,която съдържа цялата му философия,а всичко остнало е просто следствие от анализа му в Мита, но Митът е с малко по-суров стил, докато "Чумата" е по-леко смеляема.
3. "Ларва" - Джон Фаулз
4. "Закуска в Тифани" - Капоти - хм...както и "Хладнокръвно"
5. "100 години самота" - Маркес
Писатели (понеже е съвсем различно от това да изброиш книги...имам лбими автори, от които нямам любима една-единствена книга и обратно - примерно "Лолита" е велика книга, но не харесвам нищо друго, писано от Набоков):
без 1,2,3, защото ще дойдат вповече:
Камю
Маркес
Исабел Алиенде
Андерсен
Христо Ботев (заради страстта..невероятен!)
Джон Фаулз
Стефан Цвайг
Димитър Димов
братя Стругацки
Филми (защото пак запалих цигара...) :
"Усещане за жена"
"Лолита" - по-новата версия с Дж. Айрънс...всеки път го пожелавам
"Морето в мен" - пожелавам и Хавиер Бардем..да,точно в този филм
"Краят на аферата"
"Сибирският бръснар"
а да..и "Маркиз дьо Сад" - него не смея да го пожелая:))))
Песни:
1. Duran Duran - Ordinary Day
2. Depeche Mode - Enjoy The Silence
3. Sting - The Shape Of My Heart
4. Sarrah Brightman - Harem
5. the Cure - Catch...ммм може би по-скоро Lullaby, но напоследък по-често слушам Catch
Бг песни:
1. Стенли - Обсебен - велик текст! на добрата стара Ина Григорова, не че ми е била любимката в легендарния Егоист (първите години, разбира се), но текстовете й за песни са наистина големи. Специално Обсебен за мен е най-любовната песен, писана някога в бг
2. Остава - "Някой"
3. Васил Найденов - "И утре е ден"
4. пак Остава (абсолютно моите хора!!) - "Девойка-бяла фея" - пак текста!!! съчетанието "бял поглед" просто ме убива
5. Акага - "Ден без теб"
Книжки;
1. "Лолита" на Набоков - сигурно хиляда пъти съм я чела. мисля, че имам психологическо изкривяване от нея - нимфетски синдром или нещо такова. дълго обяснение, някой ден може и да напиша нещо по въпроса
2."Чумата" на Албер Камю - аз съм експерт по Камю...честно (и скромно :) )!
Та трябва да кажа, че всъщност "Митът за Сизиф" е книгата,която съдържа цялата му философия,а всичко остнало е просто следствие от анализа му в Мита, но Митът е с малко по-суров стил, докато "Чумата" е по-леко смеляема.
3. "Ларва" - Джон Фаулз
4. "Закуска в Тифани" - Капоти - хм...както и "Хладнокръвно"
5. "100 години самота" - Маркес
Писатели (понеже е съвсем различно от това да изброиш книги...имам лбими автори, от които нямам любима една-единствена книга и обратно - примерно "Лолита" е велика книга, но не харесвам нищо друго, писано от Набоков):
без 1,2,3, защото ще дойдат вповече:
Камю
Маркес
Исабел Алиенде
Андерсен
Христо Ботев (заради страстта..невероятен!)
Джон Фаулз
Стефан Цвайг
Димитър Димов
братя Стругацки
Филми (защото пак запалих цигара...) :
"Усещане за жена"
"Лолита" - по-новата версия с Дж. Айрънс...всеки път го пожелавам
"Морето в мен" - пожелавам и Хавиер Бардем..да,точно в този филм
"Краят на аферата"
"Сибирският бръснар"
а да..и "Маркиз дьо Сад" - него не смея да го пожелая:))))
има доста мои любимци. Да не си зодия РАК> А къде е Богат-беден> Нали си го чела? На Камю имам доста любими. Иначе с Усещане за жена на 1. място ме разби, на мен ми е тотален фаворит.
цитирайкак да ти кажа...лъв съм (предварително се извинявам!!!) :)
"Богат-беден" ми е мрачна - началото винаги ме оставя с лош вкус в устата... "Младите лъвове" е по-добра. иначе имаш добър вкус,така и подозирах. дипломната ми работа беше за Камю, но тя е само следствие. фенка съм му оооот..лелееее 9години насам
цитирай"Богат-беден" ми е мрачна - началото винаги ме оставя с лош вкус в устата... "Младите лъвове" е по-добра. иначе имаш добър вкус,така и подозирах. дипломната ми работа беше за Камю, но тя е само следствие. фенка съм му оооот..лелееее 9години насам
доста любими неща.... Усещане за жена... наистина велик.... Ама той Пачино си е велик навсякъде. Стинг и Depeche... повече от любими...Усещам да назрява проблем, обаче, защото Джеръми и Хавиер и аз ги пожелавам всеки път:)))
Булгаков с "Майстора и Маргарита"? На мен ми стои на първо място. Завинаги.
Напоследък - Харуки Мураками с "Кафка на плажа". Изумителен. Случайно се сдобих с книгата. Нямаше да си я купя. С това заглавие и с таз розова корица... А то се оказа страховит писател. Само че минах на английски - по-добре е преведен.
Г. Господинов - винаги. И поезията и прозата. Като го чета и ми става едно такова уютно, че съм точно в България.
А с лолитиния синдром... как да ти кажа... няма да ти мине:)))) Такова... от личен опит го казвам:)))
цитирайБулгаков с "Майстора и Маргарита"? На мен ми стои на първо място. Завинаги.
Напоследък - Харуки Мураками с "Кафка на плажа". Изумителен. Случайно се сдобих с книгата. Нямаше да си я купя. С това заглавие и с таз розова корица... А то се оказа страховит писател. Само че минах на английски - по-добре е преведен.
Г. Господинов - винаги. И поезията и прозата. Като го чета и ми става едно такова уютно, че съм точно в България.
А с лолитиния синдром... как да ти кажа... няма да ти мине:)))) Такова... от личен опит го казвам:)))
Ето сега разбирам защо ме грабнаха твоите постинги тук в блога. Освен, че си смела да опишеш своите любови (хем истински, хем дискретно), обичаш Д.Димов (който за мен е почти идол), а за Камю - просто поздравления!!! Камю никак не е лесен автор, нито пък е за всеки читател! Личи, че си интелигентна! Бъди щастлива и продължавай все така, миличка! :-)
цитирайпряко от ъгъла (където се срамувам) - не можах да прочета "Майсторът и Маргарита", два пъти я започвах,но...не се получи просто между мен и Булгаков :)
Г. Господинов не пишеше ли в някакъв период в списание Егоист..или се бъркам?
Хавиер няма да го пипаш! :(
:) Благодаря за коментара!!!
цитирайГ. Господинов не пишеше ли в някакъв период в списание Егоист..или се бъркам?
Хавиер няма да го пипаш! :(
:) Благодаря за коментара!!!
смела не съм..много, просто честичко говоря за себе си :)
благодаря ти за хубавите думи! красив ден ти желая:)
цитирайблагодаря ти за хубавите думи! красив ден ти желая:)
... че Джеръми си остава за мен?:)))
Мммммм, не, поне доколкото знам, не е писал в Егоист. В моя блогрол, на една от позициите има линк към почти цялото творчество на Жоро Господинов. Прочети
"Божури и незабравки"
"Белите гащи на историята"
"Фотография IV"
"За краденето на истории"
"Една втора история"
А от поезията
"Зелените поля на Венеция"
"Следобед.Часове"
"Край на Минотаврите"
"За съчиняването"
"Умирам по Пастернак"
Написала съм ги както ми дойде, там не са така подредени:)
цитирайМммммм, не, поне доколкото знам, не е писал в Егоист. В моя блогрол, на една от позициите има линк към почти цялото творчество на Жоро Господинов. Прочети
"Божури и незабравки"
"Белите гащи на историята"
"Фотография IV"
"За краденето на истории"
"Една втора история"
А от поезията
"Зелените поля на Венеция"
"Следобед.Часове"
"Край на Минотаврите"
"За съчиняването"
"Умирам по Пастернак"
Написала съм ги както ми дойде, там не са така подредени:)
ъх...добре, какво толкова - Джеръми, разделен между приятели...но те предупреждавам, че е малко превзет и като всички инглишмени бърбори постоянно за времето:)
благодаря за линка, ей сега ще го прегледам..както и твоето блогче :)
цитирайблагодаря за линка, ей сега ще го прегледам..както и твоето блогче :)