Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2007 18:29 - мит за Сътворението на света
Автор: trevistozelena Категория: Други   
Прочетен: 3688 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 18.03.2009 15:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


                                                     by:Един Атеист

        Ей така, от нищото, се сетих за една стара представа, която преди време ми беше подхвърлил мой познат (тоест, отново плагиатствам, но поне обещавам да направя откраднатата идея интересна и украсена с мои си работи...). После пък (отново преди години) гледах някакво фентъзи с горе-долу сходно внушение и... започнах да си вярвам... Дори се сънувах като:
       
ТВОЯТ СЪЗДАТЕЛ.
       Аз съм бог твой. Но Съм либерална. Следователно, великодушно ти позволявам да се съмняваш в статута Ми. Може дори да имаш други богове освен Мен (Мен - Едната, в случай че ми се връзваш). Прави си идоли и кумири колкото си искаш - не Ме обижаш. Самочувствието Ми не се крепи на хилавата връзка с твоята вяра. Аз Съм Си самодостатъчна от гледна точка на божествеността Ми. Вярвай на историята за Сътворението ти, която ти предлагам, единствено, ако я намериш за убедителна. За да съществува тя е нужно едно съзнание, което да я поеме - МОЕТО. Всеки друг, вярващ във всемогъществото Ми,  е просто бонус. Извинявай, но - бонус без значение. Защото, за разлика от Моите измислени колеги-богове, Аз не искам нищо от теб. Мога да те контролирам, без да те плаша или насърчавам с божествената Си длан. Защото:
           ТИ СИ В МОЕТО СЪЗНАНИЕ.
           ТИ СИ МОЙ ПРОДУКТ.
            Ако идеята да бъдеш нечий продукт те обижда - няма проблем, реагирай със съответното пренебрежение и измисли мен като Твой продукт. Тогава ще сме наравно. Но не съвсем. Просто Аз съм измислила постановката. Ето как започна Сътворението от Мен:
          Съзнанието Ми - безплътно, призрачно и леко, се рееше из вечността. 
          Тя, вечността, течеше сякаш неусетно. Сменяше формите си (в случай, че има форми...хм...беше тооолкова отдавна, че Съм забравила облика й). Духът Ми плуваше сам. Не, не плуваше... Стоеше си приседнал на ръба на някаква нереално тъмна бездна и поклащаше самодоволно прозрачните си нематериализирани крачка.
          Доскуча Ми... Трябва да призная - светът започна от скука. Не някаква Велика Причина, не от безкрайна Доброта, а просто, защото да поклащаш крака над цяла една вечност е твърде досадно занимание. Имате ли идея колко теолози са търсили Задвижващата Причина? Сещам се за добрия стар Тома - мислеше добре, но свърна в грешната посока. Движещата Причина е скуката и нищо чак толкова сложно и онтологично-оплетено. Просто скука, преминала през дебрите на нечие въображение и станала движение. И причина на движението. (Това са Мои празни словоблудства - не се задълбочавай. Не го изисквам от теб).
            Та в някоя произволна точка от вечността оставих кофичката Активиа от Данон и Си казах: "Стига! Мой дух, извикай НЕ срещу досадата! Мисли позитивно! Създай свят!"
            Създадох го.
            Помислих и го създадох. Ако ти харесва версията от "Битие" - представи си, че така Съм го създала. Ако не ти харесва... ами не знам... Получи се съвсем непринудено, честна дума. 
           Помислих за Вселена - появи се. 
           Помислих за слънце и то изгря. 
           Представих си земя и тя също поникна като стрък между гънките на реещия се в нищото Мой плазмено-никакъв мозък. В следващия миг самият той - напрегнат и творящ, мозък в ерекция, се материализира, защото измислих човека и човешката му анатомия. 
           И така... Нека не те отегчавам. Много мислих. Помислих какво ли не. И какво ли не-то се появи. При това в безброй разновидности.
          Помислих дори мисълта Създадох я. Ти мислиш върху този непретенциозен текст (или пък отказваш да мислиш), само защото на Мен Ми хрумна, че мога да те създам мислещ.
         От този ден всичко тръгна някак... съвсем гладко. Самостоятелно дори. Ти (и всички останали) се справяхте добре. Може би единствено чувствата малко ви пречеха, но за тях не съм виновна. Не ги създадох по Моя Воля; появиха се спонтанно като страничен ефект на мисълта.
          А, да, и извинявай за смъртта. И нея измислих един ден. Просто бях в лош период. Знам, че те разочаровах, но...проклето ПМС или нещо също така зловещо...
          Но... Доволна бях. Усетих ви интересни продукти. И земята и света. И човеците. И всичко там наоколо. Аз се гордея с вас и с вашето въображение- успяхте да съчините толкова версии за Сътворението си, че самото Ми съзнание Се повлия от тях. Дори ви Се възхитих. 
          И в мига, в който Се възхитих, пожелах да опитам вкуса на вашето съществуване. Затворих очи. Забравих ролята Си (една така важна и всеудържаща роля...). Забравих значението Си. Спуснах Се по няколко литра хлъзгави околоплодни води и с човешки хрип изплаках новородена.
            Вероятно Съм прекалила с прочистването на съзнанието Си, защото, говорейки това, Аз съвсем не Съм убедена дали е истина или просто задълбавам в човешката Си порочност - неподражаемият Ми нарцисизъм...
Anyway - просто вариант на битие, в който аз съм доста важна. Опитай и ти



Тагове:   атеист,   нарцисизъм,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - много сложно нещо
09.04.2007 19:02
аз вярвам колкото и банално да прозвучи в равновесието в природата.А за оня микровариант на космически абсурд какъвто е човека за мен нещата стоят така: създадени от кал.Така обикновено и естествено без външни сили и мистерии.
цитирай
2. trevistozelena - анонимен
09.04.2007 19:12
аз вярвам в случайността. просто низ от взаимосвързани случайности, които водят до появата на Нещо.
иначе, както съм споменала, идеята за текста чух преди години от един интересен човек и се увлякох в доразвиването на представата. особено е да помислиш, че светът съществува, заради твоята собствена представа. поне на мен ми беше адски забавно, затова и го написах - ако някой се зарази от идеята, просто да пробва как би му прилегнала тази представа
цитирай
3. sulla - Браво!
09.04.2007 20:17
Чудесен пример за солипсизъм! А ние се чудим кой е виновен за глобалното затопляне! :-)
цитирай
4. анонимен - Мисъл
09.04.2007 20:30
Помислих за Бог и потърсих...
Намерих Дърво тъй грубо и тъжно,
Провесен на него мъченик обруган.
Намерих милост безгранична,
любов тъй чакана и желана,
нагоре погледни потърси и ти!

Емо
цитирай
5. trevistozelena - анонимен
09.04.2007 22:03
хм... Емо? просто се представи или се познаваме???
цитирай
6. анонимен - Просто се представий, но ти пак м...
09.04.2007 22:22
Просто се представий,
но ти пак можеш да погледнеш... :)
цитирай
7. trevistozelena - анонимен емо
09.04.2007 22:42
ок :)
цитирай
8. nait - Хм, прилича ми на сън след бутилка ...
11.04.2007 23:58
Хм, прилича ми на сън след бутилка Мери Джейн :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3008100
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930