Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2007 03:41 - разказ с мистичен край
Автор: trevistozelena Категория: Други   
Прочетен: 4058 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 18.03.2009 15:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

       на johny. защото ме вдъхнови да напиша нещо в негов стил

     Днес на героя на моя разказ му се случи нещо крайно неприятно. Умря. Почина си човечецът. Ей така - заради кофти инцидент; а си беше съвсем здрав млад мъж... както казва Астрид - в разцвета на силите си. Ама, на! Случва се и да умреш, колкото и да ти е неприятно и самосъжалително такова.
      Добре де, не се изразих съвсем точно, но търсех силно начало за историята. В интерес на истината героят (или Героят) ми не умря съвсем убедително. Не че има замесена метафора. Цялата работа е, че днес на моя Герой май само му се стори, че умря. Аха-аха да си отиде...но не би.
      Тук е добре най-после да престана да увъртам и умело да ви потопя в екшъна, въоръжена с блестящото си въображение и неповторимия си талант на разказвач.
        Екшън всъщност съвсем нямаше (извинявайте). Толкова обичайна постановка се каня да пресъздам, че направо да си умрете от досада. Това, което се случи на Героя ми е, че просто пресече една оживена улица. Ама толкова оживена, че направо си беше шосе. С по две ленти в двете посоки, следователно - шосе с общо 4 ленти.
        Героят ми е свеж пич с ведра гледна точка към живота и, като такъв, все още не е изпитал върху костеливите си рамене някакво натрапливо усещане за безсмислие от собствената си екзистенция. В резултат на това, той пресича изключително внимателно. Дори винаги пресича на обозначени за пешеходците места - зебра, пешеходна пътека, тук-там някой светофар...знаете. С една дума, толкова съвестен пресечвач е, че не една възпитателка от детските градини го е посочвала за пример на питомниците си - "Ето, деца, вижте този батко и ВИНАГИ пресичайте като него".
        Та и днес така. Не успя да си намери светофар, но пък откри една съвсем свястна зебра, посредством която да осъществи желаното предвижване от точка А (единият тротоар) до точка В (отсрещният такъв). И тъй като, бидейки младеж без особено очарование, колите рядко спираха, за да му дадат път (за разлика от авторката на настоящия разказ, на която колите обикновено спират, за да премине пред оглушителни фанфари, подсвирквания и някоя друга дръзка оферта...мерси!). Та нашият човек съвестно изчака източването на стотина коли по първите две ленти на шосето и осъществи едно успешно предвижване до междинната точка С - средата на пътя. Сетне спря, за да изчака също така търпеливо прочистването на второто, така да се каже, двулентие.
      И тук именно се случи Нещо. Нещо особено. Извънредно. И, мамка му, трудно за описване (но това си е мой проблем, от вас се иска просто да проследите въображаемата ситуация).
      Всичко започна от обувката на Героя ми. Нещо като камъче твърде подло беше попаднало там. В същия този момент проклетото камъче (да го наречем "ебати камъчето") предизвика натраплив дискомфорт у моя човек. Последва характерно повдигане и разтръскване на съответния крак, в резултат на което Героят ми леко залитна. Напред. Малко се поизплаши, но, като изключим осезателно покачения му пулс, нищо фатално не се случи. Овладя се съвсем навреме, запази баланс, за миг през главата му пробяга светкащ надпис АМИ АКО БЯХ ПАДНАЛ ПРЕД ПРОФУЧАВАЩАТА (ЧЕРВЕНА) КОЛА?!?!?... После лентите най-сетне се изчистиха от разни МПС-та и...yesss... Героят ми пресече!
       Пресече той, ала, стъпвайки на така сигурния тротоар, го заглождиха едни непривични, да не кажа налудничави, съмнения. 
      "Пресякох ли всъщност Аз или това, което стъпи на тротоара е някакъв жалък плод на инерцията на моето съществуване? Ето, сега премигвам, но дали като премигна и отворя очи няма да видя Размазания жалък Аз ей там, на средата на платното??? Какъв "Аз", направо на труп ще съм станал... Ужас... Кървища... Отхвръкнала настрани глава?... (аз съм - авторката - само да спомена, нали ви казах, че ще има екшън! Нали! Нали!) "
      Премигна той. Отвори очи, обърна се назад към шосето, но никакъв труп не видя. Премина една кола и толкова.
      "Да, ама - продължи да го човърка някак разтревожена мисъл - може още да умирам и да не виждам добре. Съзнанието ми още не се е настроило на "смърт" и отказва да ме види размазан там, на пътя..."
      Това вече е сериозен актив от мисли и докато те течаха,жужаха и пърхаха из главата на моя всъщност невредим Герой, той крачеше отнесено по тротоара. Реши да се провери жив ли е или хич. Хрумна му да помоли някой минувач да го ощипе или поне да попита виждат ли го... И ако да, то изглежда ли общо-взето жив...
       Слава богу, отказа се, преди да е успял да се изложи. Вместо да задава малоумни въпроси на хората, реши просто да влезе в отсрещното магазинче и да си купи цигари. Идеята беше следната: успееше ли да осъществи план "Закупуване на цигари", то, без съмнение, щеше да се окаже жив.
       Влезе в магазина. Развълнуван изчака изнервящото пазаруване на сивкав пенсионер, въоръжен със старателно приготвен списък (с основни редове - подчертани, известно количество подточки и едно-две тирета за пояснение. Ако ви е любопитно, нещо като:
                   
хляб
                   
мляко
                         а)прясно - 1л
                         б)кисело - 2б
                  
сол
                  сирени (щото пенсионерът беше родом от Габрово)
                         а)краве
                                - меко ли е (да попитам)...................................................
..........и тн).
       Дойде редът на моя Герой. Пребледня. Разтрепера се от вълнение. Втренчи характерен поглед, изразяващ молба на най-високо ниво, в продавачката. Сетне събра смелост и изстреля от упор:
        - Кутиявикторисилвърмоля
       - Моля? - погледът на дамата, решаваща в този момент съдбата му на жив или съвсем не-жив се зарея някъде около него. Ужас! Явно не го виждаше! Не го чуваше! Защо казва "моля"? На КОГО казва "моля" - на него или на момичето зад него???
        Овладя се. Повтори с цялото търпение, на което беше способен:
       - К-У-Т-И-Я  В-И-К-Т-О-Р-И  С-И-Л-В-Ъ-Р!
       -Няма.
       -Ъ?
       -Няма Виктори Силвър, не продаваме цигари.
       -А-а-а...аха! - Сякаш в мистично прозрение засия моят Герой (от когото, трябва да призная, вече започвам да се срамувам....)
       -Бе ти идиот ли си? Няма цигари. Н-Я-М-А! Ще искаш ли нещо друго или ще ме зяпаш с ТОЗИ поглед?
       -Благодаря! Ама много благодаря - Щастливо ухилен каза моят Герой и изниза съвсем материалното си тяло през тържествуващо изскърцващата врата.
        Пред магазинчето без малко да се сблъска със забързаната лелка с характерна платнена торбичка в ръка. Но нищо подобно не се случи. Просто мина през нея. Стори му се леко странно, че някак я промуши (съвсем не еротично, а като на филмите с призраци), но беше толкова щастлив, че съвсем не се замисли над това



Тагове:   мистика,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nait - Адски гот :)
13.04.2007 13:04
Адски гот :)
цитирай
2. sulla - ЧЕТЕТЕ И СЕ УЧЕТЕ!
13.04.2007 16:40
Авторката ни представя един текст, в който се борят агресивното начало на Маркиз дьо Сад, който бавно убива Героя си, без да го доубие съвсем до самия край, и болезнената самонеудовлетвореност на Франц Кафка, който на моменти е толкова критичен към себе си, че е готов да напусне дори собственото си тяло. Личи и мотивът за палатализацията на консонантите (говоренето на м'еко) в образа на сивкавия пенсионер, койте не само говори, но и пише така - поредно доказателство за изострения инстинкт на авторката към дискурса и кода на литературния текст. Своята кулмнация повествованието достига във финала си, когато Героят преминава през жената. На човек не му остава друго, освен да се попита: героят ли е мъртъв или жената. Никаква ретардация, никаква пощада за нас, читателите - кулминация и финал ведно!
цитирай
3. nait - Леле, колко учено звучи :) Само дето ...
13.04.2007 16:50
Леле, колко учено звучи :) Само дето авторката я няма да се включи и тя в обясненията
цитирай
4. trevistozelena - ето я авторката...
13.04.2007 17:46
всъщност нека сме интелигентни и кажем - ето, авторът (това, щото съм умна почти колкото мъж и освен това така е правилно да се каже, понеже нали, като си автор вече ставаш някак безполов..и журналист да си - така. както и политик и въобще всичко). но май се отплеснах
Сула, бога ми, аз съм била бая, да не кажа доста, ъъъ...повлияна. ерудирана звучи по на място:) за маркиздьосадничеството не съм съгласна, тъй като, уви, единствената информация, което имам за този забележителен човек, идва от Холивуд - всъщност хубав филм...стана ми симпатичен, наистина. но още не са ме шибали с...камшик и нищо кой знае колко кърваво не ми се е случвало, така че едва ли е имало какво от мен (и от Маркиза) да сюблимира в героя ми:) иначе - мерси...все си мисля, че май си ми харесал разказа...а?:)
цитирай
5. trevistozelena - nait
13.04.2007 17:48
мерси, мерси :)
цитирай
6. nait - Разказът е хубав, вече сериозно. Аз ...
13.04.2007 17:52
Разказът е хубав, вече сериозно. Аз обичам да чета такива шантави неща. Шантави = обясненията на Sulla, ама ме мързи да пиша толкова много и не върви да го повтарям същото, като него :)))
цитирай
7. sulla - Разбира се, че съм ти харесал разказа!
13.04.2007 23:54
Харесвам всеки текст, който се мъчи да разруши сам себе си и когато не успее, става ясно, че е било нарочно.

Що се отнася до девиациите, не съм съгласен с теб. Ако те бяха шибали с камшик и ти се беше случило нещо кърваво, и (най-важното!) ако това ти беше харесало, щяхме да те търсим не около маркиз дьо Сад, а около барон фон Мазох.
цитирай
8. trevistozelena - ех sulla...
14.04.2007 00:40
...аз сега какво да правя като си по-мъдър от мен... ми не ги знам много много тези. интересни хора звучат, ама освен да почета малко за тях, друго не ми остава.
чакай! прозрение! схванах! хахах всъщност маркизът - садизъм. а ако мен бяха връзвали - мазохизъм (тоест, барона)...боже, колко съм несъобразителна. абе, интересно е това, вълнува ме кой и защо си пада малко нещо девиант (de-via - "извън пътя" или нещо от сорта). ама ей така - като повод за размисъл. иначе мен ме е страх от...унижение (да кажем), а партньорът ми пък твърди, че най-големият му страх е болката. така че едва ли скоро ще изляза от пътя. хапaнето и драскането вероятно не се броят за кой знае какъв садизъм???
цитирай
9. sulla - Хапанeто и драскането са нищо...
14.04.2007 07:38
... в сравнение с ходенето на зъболекар! :-)
цитирай
10. infetka - =)
23.04.2007 11:43
всеки твой постинг ме оставя с едно такова странно усещане. Някак си съм разбрала какво казваш, ама не съвсем. Даваш повод за размисъл, жестока си към читателите си с тези отворени...хм...краи(ща?)(йове?) =))))
Удоволствие е да те чета
Поздрави
цитирай
11. trevistozelena - infetka
23.04.2007 12:14
да знаеш, че съвсем неволно съм жестока към читателите. просто почти никога не знам какво точно ще напиша и като стигна края му удрям едно епическо чудене... финалът става някакъв озадачаващ такъв и аз започвам да се правя, че нарочно съм го написала така :)
цитирай
12. nait - В това ти е чарът :) Иначе и аз щях да ...
23.04.2007 13:25
В това ти е чарът :) Иначе и аз щях да мога да го напиша ;)
цитирай
13. анонимен - Яко!
20.06.2007 07:36
Кефиш!
цитирай
14. trevistozelena - анонимен
20.06.2007 12:46
мерси:) и аз си го харесвам този разказ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3007852
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930