Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2007 15:28 - обръщение до всички магически типове
Автор: trevistozelena Категория: Други   
Прочетен: 5728 Коментари: 29 Гласове:
0

Последна промяна: 18.03.2009 16:20


          Честито на феновете на Хари Потър!
          Днес излиза последната, седма, книжка и ми е особено възторжено:) Макар да се налага да призная, че лично аз ще чакам 13 декември, когато ще се появи бг-преводът. Причината е, че четенето на обемен английски текст ми коства малко повече усилия, а съм сериозен ценител и предпочитам пълноценно да се насладя на книгата (особено при положение, че е последна).
        Подозирам, че на някой и друг мъгъл вълнението ми може и да изглежда в известна степен пресилено, да не казвам вдетинено. Но пък съм сигурна, че хората с въображение изпитват горе-долу същия възторг:) Защото просто НЯМА ТАКАВА КНИГА!
        Винаги съм чакала момента, в който ще съм горд притежател на цялата поредица, а сега, когато наближава да си събера всичките томчета накуп леко се разкисвам от мисълта, че повече няма да има ново ХариПотърово нещо (освен филмите, но те са съвсем друг въпрос...пък и някои са разочарование). Но, спокойно, засега депресията се отлага до 13 декември:)  В този случай ми е приятно да чакам.
         Всеки път, когато си препрочитам някое от томчетата ме изумява фантазията, с която е написано - от играта на думи в имената на героите и разните там магьоснически понятия до нечовешките разказвачески умения на Джоан Роулинг. Между другото - адмирации и за българските преводачки, защото страшно много зависи от тях (един тъп преводач може да прецака дори и Достоевски), а досега и трите са правили чудесен превод. Поздравявам ги за това.
          Понякога съм се чудила какво му е толкова изключителното на "Хари Потър", извън въображението и добрият стил и мисля, че имам отговор. Доста малко детски автори уважават читателите си и си позволяват да пишат сериозно за тях. Искам да кажа, че повечето писатели за деца умишлено опростяват сюжета и изказа си; може да са добри разказвачи, но им липсва уважението към детския разсъдък. Сигурно точно това прави Роулинг ужасно добър автор - просто не си принизява читателите, факт. 
           По-учудващото е, че така и не успя да се комерсиализира - аз съм убедена, че продължава да пише последните части на "Хари Потър" със същото желание да забавлява сама себе си, с което е започнала и първата книжка. И това определено й прави чест. Иначе съм чувала мнения, че последните -4-та, 5-та и 6-та части са написани основно заради печалбите, но не мога да се съглася с това, тъй като точно в тях намирам много по-голямо въображение, отколкото в първите (може би само "Орденът на Феникса" леко ме разочарова откъм сюжет, но не и откъм фантазия).
          И така...
          Накратко - честито още веднъж на всички магически типове:)
          (Един личен поздрав към Рени, която си знае защо и ужасно важно предупреждение - ако не се стърпиш и прочетеш 7-та книга на английски, в никакъв случай не смей да ми обелваш и думичка за нея, сериозно ти казвам! :-Р)
      




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. felixkotkov - М да
21.07.2007 16:06
Хари Потър е яка книга. И добра идея. Изобщо, аз съм фен, макар че наистина не бих изчела всичко. Вчера гледах новия филм и за съжаление е слаб. Но както и да е... Важното е, че уважението към писането за деца е наистина изключително важно:)
цитирай
2. trevistozelena - felixkotkov
21.07.2007 18:17
о,да, за филмите си ужасно права - стават все по-слаби. режисьорските решения нещо ме озадачават. иначе се радвах на първите две филмчета, защото приятно ме изненада изборът на актьорите - много от тях учудващо съвпадаха със собствените ми представи, както и обстановката:)
цитирай
3. infetka - =)
21.07.2007 18:26
аз точно си препрочетох, орденът на фениксът за да съм в час с излизащият филм, а също и нечистокръвният принц, за да съм в час с предстоящата книга. Толкова беше приятно да си ги чета. Не излезнах 2 дни от вкъщи и ми беше суууупер =))
направо не знам какво ще правя след 7мата книга. Дано не умрат много хора
цитирай
4. trevistozelena - infetka
21.07.2007 18:33
не казвай на никого, обаче аз взех, че се разплаках за Дъмбълдор, когато прочетох за първи път "Нечистокръвният принц". честно. щото ми беше любимият персонаж, повече от Хари. в своя защита мога да кажа само, че много, много рядко се разплаквам на книги, а на филми никога досега не съм.
хубаво е да ги препрочиташ, да:) ако знаеш колко често ги препрочитам...пак ме е срам:)
цитирай
5. ivoberov - Иска ми се да взема участие в обсъ...
22.07.2007 01:04
Иска ми се да взема участие в обсъждането и възторзите, обаче не мога, защото не съм чел това. Хари Потър, де.
А не съм чел това, Хари Потър, де защото се зарекох да не чета Хари Потър, Властелинът на пръстените и въобще няколкото такива много нашумели книги.
Може да изглежда изчанчено и маняшко, но понякога, макар и много рядко, гледам реклами, за да знам какво да не си купувам.
Та затова се зарекох да не ги чета. Щом пък чак толкова рекламна шумотевица се вдига около тях няма пък.
Обаче, ти ми харесваш, Тревиста, и вярвам, че имаш добър вкус.
Та се чудя дали пък да не прочета все пак нещо.
Макар че се чувствам много възрастен за Хари Потър.
А се чувствам така, защото съм такъв.
Имам предложение.
Аз ще прочета Хари Потър, ако ти прочетеш "Дворянско гнездо"
Извинявам се за вероятните грешки, пиша бързо на десетопръстната.
цитирай
6. trevistozelena - Иво
22.07.2007 01:07
внимавай за какво се пазариш - Хари Потърите дотук са 6. последните 3 са с обем къмто 500 страници. в случай, че вземе да се окаже прекалено детска, а вече сме се спазарили за взаимното..хм..прочитане, да не съжалиш... :)))
цитирай
7. ivoberov - А не, без тия, само една Хари Потър. ...
22.07.2007 01:10
А не, без тия, само една Хари Потър.
Иначе - ти пък целия Тургенев
цитирай
8. trevistozelena - Иво
22.07.2007 01:16
е,не е честно така! първата книжка за Хари Потър няма чак толкова да те впечатли. а няма как да те карам да четеш направо шестата....
виж сега, измисли ми още 5 книги, обаче да не са само на Тургенев (милост)
цитирай
9. ivoberov - 2. Чевенгур - Андрей Платонов. 3. ...
22.07.2007 01:41
2. Чевенгур - Андрей Платонов.
3. Джан /повест/ - Андрей Платонов
Тези две са много необикновени книги. Първата е писана отдавна, излязла е около 20 или 30 години след като е била написана. / Забранена, щото/. Но не се плаши, не е дисидентска, нищо такова няма.
Тя е вън от всякакви стилове, течения и жанрове.
Нещо изключително самобитно и самородно. Хем е измислица /фантастика/, хем е реална /действителна/. Но е доста по-любопитна от магическия реализъм и го предхожда.
Тя е в някакъв смисъл това, което се нарича фентъзи. Но е много по-смислено от фентъзито.
Би могло да се нарече фентъзи, ако не беше толкова смислено.
Би могло да се нарече антиутопия, ако не беше написано с такова съчувствие към описаните там хора.
Въобще не е лесно да се опише такава книга.
Но, разбира се, напълно е възможно да съм пристрастен и да преувеличавам.
Пък и си мисля, че май си все още малка за "Чевенгур"...Не знам...Може би е по-добре да започнеш са "Джан"...
А що се отнася до четвъртата книга, ще те изнанадам...
"Записките" на Захари Стоянов.
Но в никакъв случай съкратеното ученическо издание.
Цялостнот издание на "Записките"
цитирай
10. trevistozelena - иво
22.07.2007 01:55
започнах да се чувствам като ученичка в някой си клас, на която дават списък със задължителна литература за през ваканцията:)
бъзикам се:)
да съм все още малка за дадена книга ми звучи леко странно... не знам, все пак не съм я прочела, за да ти кажа, но можеш да си сигурен, че бих започнала точно с "Чевенгур". не точно на инат, но може и така да се каже:-Р
пък и "фентъзи" ми предизвиква асоциация с твоята книга. на мен ми се стори необичайно, че е определена като "фентъзи", но вероятно си прав, че фентъзито всъщност не е точно това, което днес излиза като фентъзи
цитирай
11. ivoberov - Сетих се как да определя "Ч...
22.07.2007 02:00
Сетих се как да определя "Чевенгур"
Чевенгур е измислица, която е много по-действителна от истинската действителност.
То затова хем е фентъзи, хем не е.
Ех, значи просто ме е яд, честно.
Толкова сполучливо опеделение, а няма кой да го оцени освен теб.
Измислица по-действителна от действителността
Това е "Чевенгур"
Писана е в началото на трийсетте години на миналия век. Абе що не опитам да я гуглирам, всъщност...
Да бе, има го в гугъла, освен това се сетиха че бях кръстил едно махленско коте с името Чевенгур и го бях снимал в един постинг.
Макар че котето не е мое, а на една съседка- Евлампия, която е вещица и гола при това.
Ето и снимката на котето Чевенгур :
http://ivoberov.blog.bg/viewpost.php?id=47379
цитирай
12. trevistozelena - Иво
22.07.2007 02:12
виж, ако искаш не чети "Хари Потър и орденът на Феникса" (5-тата нижка, ще ти я преразкажа), но извади "записките" от списъка. крайно неприятна книга ми е, честно. дори съкратеното ученическо издание ми беше...ами ...не ми се четеше. никак (това е самопризнание, въпреки риска да те разочаровам почти смъртоносно:) )
цитирай
13. ivoberov - Хе, хе, добре, де изваждам запис...
22.07.2007 02:15
Хе, хе, добре, де изваждам записките от списъка, ама искам ти да видиш котето, много е готино
цитирай
14. alexanderkolev - С известно, да си призная, неудо...
22.07.2007 02:38
С известно, да си призная, неудоволствие разбирам, че Иво е почитател на Тургенев. Абе, усещам аз някакво не особено топло отношение към Достоевски, а тя каква била работата :-). Е, нищо де, за вкусовете не се спори, пък може да има и лек политически момент тука (предпочитание към “западняка” вместо към “великоруския шовинист”). Разбира се доста нахално е от моя страна да давам такива мнения, особено след като, да си призная, не съм чел нищо от Тургенев (най-вече по политически причини—неприязънта на Достоевски към него и онзи карикатурен образ на “великия писател” създаден от Достоевски в Бесове). Така че се шегувам де, макар и не съвсем. Не съвсем, в смисъл, че ще си позволя и аз да препоръчам нещо на Тревистозелена—по избор от Престъпление и наказание и Идиот. Само заглавията им звучат страховито, иначе са рядко оптимистични книги и двете (особено първата) при един по-внимателен прочит. Има и великолепен хумор, особено във втората. Поздрави!
цитирай
15. alexanderkolev - А «измислица по-действителна от ...
22.07.2007 02:47
А «измислица по-действителна от действителността» е наистина чудесно определение, не само за Чевенгур (която, пак да си призная пропуска, също не съм чел—може би защото не бях достатъчно възрастен за нея като излезе), а за литературата избoщо. В смисъл, че е измислица, която (ако е хубава) улавя същността на нещата. Поздрави!
цитирай
16. trevistozelena - александър
22.07.2007 02:48
:) и "Престъпление и наказание" и "Идиот" съм чела (ако сега трябва да си избера, предпочитам княз Мишкин...знаеш ли защо..заради онзи момент към бесилото, когато се навежда и си изтръсква някаква прашинка от обувката. вероятно го помниш. това е нещо...много много много важно...сякаш има значение:) ). иначе съжалявам много, че още не съм прочела "Бесове". голям фен съм на Камю и точно по тази причина се презирам, че още не съм намерила време за "Бесове"-те. иначе съм чела една пиеса на Камю по "Бесове" (тя е много мъничка и не знам доколко се препокрива с оригинала).
вероятно вече стана ясно, че и аз предпочитам Достоевски пред Тургенев. и, между другото, също не съм чела нищичко на Тургенев, но си знам, че предпочитам Достоевски.... дано това да не довърши Иво (особено след признанието, че и записките на Захари Стоянов не горя от желание да прочитам:)
цитирай
17. trevistozelena - "измислица, по-действителна от действителността"
22.07.2007 02:55
задружно го признаваме за попадение на Иво. няма спор
цитирай
18. ivoberov - Благодаря ви, знаех си аз че ще бъде ...
22.07.2007 02:58
Благодаря ви, знаех си аз че ще бъде оценен някой ден. Още от малък си го подозирах.
Александре, трябва отделно да направим сравнение между двамата. Вярно е, че предпочитам Тургенев, но не по политически причини. Само че как да направим сравнението, като ти не си чел Турганев.
Но няма да е сега това обсъждане, много ми се доспа.
То всъщност няма значение, дали си го чел, вярното е, че и двамата отразяват две тогавашни течения в руското общество - Славянофилите и нека ги наречем "Западняците" със своето списание "Европа"...май беше.
Но и двете течения си съвпадат доколкото тези, които са почитатели на Европа с нейното гражданско и културно развитие все пак твърдят, че Русия щяла да вдъхнела била духовност на запаздняците, щото те си били нямали. Така че дори прозападно настроените руснаци са си били и те националисти.
Аз сега чета една книга " Бедното могъщество " на Жорж Соколов, който е май емигрант някакъв и описва историята на Руската империя от 1800 година до наши дни, много е занимателно и поучително
цитирай
19. alexanderkolev - Бесове е много трудна за четене (аз ...
22.07.2007 03:03
Бесове е много трудна за четене (аз самият я четох на части и не от началото към края) и малко мрачна книга. Ако ти харесва Достоевски, много по-добре ще е първо да прочетеш Братя Карамазови, която е много по-конвенционална, така да се каже, а също много оптимистична. А дали на човек му харесва Достоевски е и донякъде въпрос на някаква магия. Има много прекрасни и изтънчени хора, които просто не го харесват, докато други ги разтърсва и се влюбват в него завинаги. Малко е като с любовта към котките да речем:-).
цитирай
20. ivoberov - Александре, допълних за теб пос...
22.07.2007 03:06
Александре, допълних за теб посленото си послание
цитирай
21. alexanderkolev - Наистина няма как да стане обсъж...
22.07.2007 03:07
Наистина няма как да стане обсъждане, щом само Иво e чел Тургнев, а ние не. Благодаря за интересния разговор. Лека нощ на всички.
цитирай
22. trevistozelena - aleksanderkolev
22.07.2007 03:18
от Братя Карамазови прочетох и после няколко препрочитах главата за Великия инквизитор. трябва да призная, че за първи път я четох, просто заради някакво училищно есе. странно е - аз не съм религиозна и точно по тази причина открих, че тази глава разтърсва страшно силно и убедени атеисти. точно заради това Достоевски е велик... нали "критиците" обичат да казват, че Достоевски бил "много добър психолог" - е, почти същото е, но не съвсем. просто е ужасно убедителен ( и това не е думата, но явно и на мен ми се доспива...). но ще се измъкна мъдро - Достоевски казва на едно място, че винаги съжалява, че не успява да изкаже/напише и половината от нещата, които мисли, а мисли много ценни работи, които си остават само измислени, но ненаписани. та и аз така. но си прав с това за котките - впечатли ме :)
цитирай
23. alexanderkolev - Тревистозелена, понякога има з...
22.07.2007 11:01
Тревистозелена, понякога има значение с какво настроение започваш да четеш една книга. Някои хубави книги още не мога да ги прочета, заради това, че са ме карали да ги чета насила в гимназията (Фауст и Дон Кихот например). Както е според поговорката, насила хубост не става—трябва да се чете с удоволствие—но пък понякога апетита идва с яденето. Това го казвам по повод на Записките. А иначе, поради горната причина, се радвам, че Достоевски не се учеше по мое време (комунистите го недолюбваха). Всъщност аз чрез него и станах вярващ.

Иво, благодаря ти за интересния коментар за славянофилите и западниците и за споменаването на книгата на Соколов (ще я потърся). Има някой път обаче едно странно неразбиране у доста западни и руски тълкуватели за това колко западен писател всъщност е Достоевски. Правят го по-екзотичен отколкото е и тълкуват личното му своеобразие като национално такова. А той е толкова пропит от западната култура (обожавал е Шилер, Дикенс, Сервантес, Шекспир, Рафаел), колкото и да превъзнася руския народ и да критикува Запада. (Също като ненавистните му Западници, разклонение на които са пък първото поколение болшевики.) Мисля, че възторженият прием, който получава на Запад (поне от някои) също е показателен.
цитирай
24. eleonorka - HARRY POTTER E MNOO QK
26.07.2007 14:37
ВСИЧКО СВЪРЗАНО С НЕГО МЕ КЕФИ СТАШНО МНОГО.
цитирай
25. nav - Харе Потър, Харе Кришна
30.07.2007 19:33
Аве Хари. Има очарователна искреност, непосредственост и въображение там. Въпреки че напоследък го поизоставих в полза на зашеметителните Приказки от страната Алабашия на Карл Сандбърг (много мерси на Елени за които) и чудния свят на Туве Янсон.
цитирай
26. trevistozelena - nav
30.07.2007 19:49
...кришна,кришна, аве хари...
:) аз си го смесвам понякога и с Андерсен. знам, че е тъпо, но изпадам в такива настроения. то е като да ти се допие айран с кафе, примерно. или чайче с мента, разбираш...:)
поздрави! радвам се, че се зачете тук
цитирай
27. eleni - има искреност, непосредственост и въображение?
31.07.2007 11:36
не беееее, просто има магия там:)))
хахаха, някой ден сигурно ще спра да се гавря с живота, ама да видим кога ли ще е:Р

Магията е странна твар, рядко се среща, но веднъж появи ли се се, започва да расте ли расте. Малко като София, но без стареенето:)

Ох, изчезвам преди да съм изплюла още някоя простотия, но в заключение не мога да не кажа, че и аз си падам по Хари. Като порасне ще стане пич:Р
цитирай
28. nav - Андерсен и Хари
05.08.2007 08:47
каква вкусна еклектика. Ако вкараш и Коралайн на Геймън, ще ме впечатлиш смъртоносно.
цитирай
29. анонимен - "Хари Потър"
24.08.2007 16:36
ми е любимата книга! Чела съм много други интересни книги, но "Хари Потър" е прекрасна! И затова ще кажа: браво на човека, който е написал това!
И дано да има и 8-а книга. Аз знам, че 7-та е последната, но тая тайни надежди, за 8-а...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3005406
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930