Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2007 13:05 - това не е редно!!!
Автор: trevistozelena Категория: Други   
Прочетен: 8262 Коментари: 27 Гласове:
0

Последна промяна: 18.03.2009 16:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

        Искам съвършено искрен отговор от теб - кажи ми, вярваш ли в Бърза помощ?
         Знам, че си чел, слушал, гледал за разни случаи, когато линейка тръгнала чак след третото обаждане по телефона, че й трябвало безбожно много време, за да стигне до болния и какво ли не... Знам също, че си приел всичко това за някакви единични нередности. Дълбоко в себе си вероятно все още таиш някакво доверие, че ако ти се случи нещо, е достатъчно да набереш 150 и след известно време Спасителите ще дойдат. Мисълта е успокояваща. Доскоро и аз вярвах в това.
          Ама вече не вярвам.
          Защото Бърза помощ НЕ ИДВА почти никога, освен за да регистрира смъртен случай (бяха изумително точни и отзивчиви преди година, когато почина прабаба ми и също доста скоро, за да регистрират смъртта на чичото на майка ми). За живите обаче не полагат кой знае какво усилие. Вероятно защото и без това са още живи. Може да няма логика в това, но аз не съм убедена, че Бърза помощ действа по законите на някаква логика. Или по-скоро - Бърза помощ са добри аналитици - толкова добри, че са си спретнали своя собствена логика. Която, за съжаление, аз не проумявам, но и нямам желание да приема.
         Случката?
         Преди месец и половина получих истинска нервна криза за първи път в живота си. Имах си причини, нека да не изпадам в подробности - преживях изследвания за страшни болести и тн и това напрежение даде отражение върху нервната ми система. 
          Вероятно да получиш нервен пристъп не е нещо особено сериозно, но във всеки случай е ужасно страшно. Сърцето ти започва да бие все по-ускорено, в един момент започваш да си мислиш, че ще се пръсне (не метафорично, усещането е ТОЧНО такова). И, разбира се, звъниш на Бърза помощ. Фактът, че си се свързал със Спасителите дори леко те успокоява. Разговорът с тях обаче - никак. Защото Бърза помощ не се разкарват за някакво си сърцебиене, дори ти се изсмиват в слушалката, че ги безпокоиш за такава дреболия. Иначе дават съвет. Съветът, който дадоха в моя случай е - "Ако ви се намира диазепам, вземете си".
          Не разбирам чак толкова от цветове на рецепти и от видове успокоителни, но знам, че диазепамът минава за сериозно лекарство, което не можеш да си купиш за всеки случай ей така между аспирина и тампоните.
         Интересно ми е - у вас намира ли ви се диазепам?
          У дома не се намираше. 
          По-интересното е, че след случая един лекар заяви, че е НЕЗАКОННО именно лице от Бърза помощ да ми даде такава препоръка. Само че разговорите със 150 не винаги се записват, така че човекът може да си плещи каквито си иска абсурди по телефона. Нищо чудно някой път да ти препоръчат да смръкнеш малко кокаин или поне да изпафкаш цигарка канабис за успокоение.
          Но че няма да дойдат - няма.
          Знам, че не правя фундаментално откритие с този текст. Знам също, че Бърза помощ имат много по-тежки грехове от този да не се отзоват на нервен пристъп на сърцебиене. Но лично аз изпитах безотговорността им при този случай. За мен това е достатъчно основание да заявя, че:
          1. В Бърза помощ просто НЕ СИ ВЪРШАТ РАБОТАТА;
          2. Това е изключително сериозен абсурд и
          3. Оттук нататък съм изцяло лишена от успокоението, че Бърза помощ би ми помогнала в критичен момент.


P.S: Нарочно забавих този текст толкова време, защото написването му ми струва доста нерви и просто исках да съм спокойна.
P.P.S: Конкретният случай е реакция на Бърза помощ - Габрово




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ssstto - Не си едниствена
09.09.2007 13:50
А питаш ли ги хората дето имат една линейка на 800 квадратни километра?
цитирай
2. soho - Да, не са ти обърнали внимание за...
09.09.2007 13:59
Да, не са ти обърнали внимание защото това се води паничен пристъп и от него никога не с еумира и не е страшен. Но хората изпитващи го за първи път не го знаят. И стаха от това, което се случва влошава още повече нещата. Реакцията на БП не е била правилна в никакъв случай. Ако пак ти се случи приатъпа не му обръщай силно внимание и ще мине, пии вода.
цитирай
3. magrathea - :)
09.09.2007 14:04
Първо искам да кажа, че страшно много се радвам, че се завърна! И, че се надявам всичко лошо при теб да е отминало! :)))

Относно Бърза Помощ знам, че каквото и да кажа, няма да е ново....Само ще спомена, че когато преди две седмици за 4-ти път прибегнахме до тях, заради криза на баба ми, шофоьорът зададе въпрос, който ме потресе - "Бабата още жива ли е? Толкова пъти идвах до тук...."
Без коментар просто!
цитирай
4. zari - Бърза помощ не са въобще "бърза" и Ви уверявам от друг град!
09.09.2007 14:32
Интересен е коментарът за метрите, каточе ли са по-важни от безотговорността-пий диазепам, каточе ли всички трябва да си го имаме под ръка.
Постингът е точен!
цитирай
5. анонимен - мдам
09.09.2007 15:02
Както се случи на мой познат, ако няма осигуровки не могат да му помогнат и ще го оставят да си умре пред тях понеже не си е внасял редовно здравните осигуровки. Имаше една клетва на всички доктори, но за нашите не важи.
цитирай
6. анонимен - Представяш ли си в к'ъв шок са хората?
09.09.2007 16:27
Нон-стоп някакви истерясали пациенти.
цитирай
7. mirchev - ...
09.09.2007 18:25
Имам добри впечатления от Бърза помощ Добрич и лоши от Бърза помощ - Свищов.
Но за всички е ясно - там средната заплата е обидно ниска. Базата - от 70те години ( с малки изключения). Като следствие от това е трудно да се каже, че там работят добри специалисти (по мои впечатления), които на всичкото отгоре са крайно недостатъчни, което пряко се отразява на качеството на работата им.
Проблемът не е толкова в самата Бърза помощ, колкото в нормативната база и чиновниците в здравното министерство...
цитирай
8. tessy - единственото, което е важно,
09.09.2007 20:29
е че си добре сега!!!

Поздрави! Прегръщам те.

П. С. Знам, колко са гадни тези пристъпи, много близък човек ги получаваше, но неговите бяха преминали в страхова невроза даже и припадаше също. Дано да имаш близки хора до теб, които да ти помагат в този труден момент.
цитирай
9. trevistozelena - ssstto
09.09.2007 21:22
извинявай, но не намирам връзка между коментара ти и моя постинг. разбира се, че е абсурдно да има места/селища с една линейка за 80кв.км. това обаче не означава, че в град с няколко линейки (нямам идея колко, вероятно недостатъчно) е допустимо да получа подобно отношение.
разбира се, че не съм единичен случай, но това значи ли, че трябва да си мълча. иначе, да, Единствена съм
цитирай
10. trevistozelena - сохо
09.09.2007 21:27
ами сигурно е така. все пак да ми се изсмеят по телефона е леко неадекватно. даже обидно.
иначе, после ми се случиха още няколко подобни кризи, вече си знаех, че са на нервна почва и по-лесно се успокоявах. пия все още успокоителни. наистина е страшно, когато ти се случи за първи път
цитирай
11. trevistozelena - magrathea
09.09.2007 21:29
мерси:)
за отношението към баба ти...какво да кажа...свинска работа...
целувки!
цитирай
12. trevistozelena - зари
09.09.2007 21:30
мерси!
цитирай
13. trevistozelena - мирчев
09.09.2007 21:34
така е,да. прав си.
иначе не бих толерирала безотговорност на базата на това, че човекът/лекар или какъвто е там е ниско платен. нека протестира по друг начин. аз си плащам здравните осигуровки и не съм виновна за неговото недоволство. ако въобще става въпрос за недоволство.на мен повече ми прилича на чиста проба некомпетентност
цитирай
14. trevistozelena - tessy
09.09.2007 21:36
благодаря ти! прегръщам те и аз!
цитирай
15. soho - Знам пренебрежението на лекарите ...
09.09.2007 22:00
Знам пренебрежението на лекарите към тези пристъпи. Гледат да ти дадът нещо успокоително и да те отпратят. А проблема не е в това. Ако си запознат винаги ще знаеш какво да правиш. Успокоителното и алкохола не са решение! Дано не те покосяват често. Успех!
цитирай
16. imobilare - Здравей отново
09.09.2007 22:41
Кофти ми е за теб да чуя,че ти се случват такива неприятни неща. Надявам се, че си добре поне доколкото ти го позволява организма.
Относно 150 :))) По темата можеш да чуеш 150 мнения и то различни .

Знаеш, че съм от Габрово и че в момента си живея в Габрово. Случвало ми се е 3-4 пъти да се обаждам на 150. Понякога идват, понякога не ... зависи. Мен са ме отсвирвали няколко пъти с обяснения,че трябва да се обадя на личният си лекар ( в 2 през нощта?!).

Имах 39-40 градуса температура , отидох в бърза помощ. Имах треска и всичко ме болеше. Оказа се шарка комбинирана с някакъв вирус.Казаха ми да не се къпя докато не ми мине шарката. Звъннах на бившата си лична лекарка която дори не пожела да ме види преди да отида в Бърза помощ и тя ми каза, че трябва да се къпя колкото се може по на често :) хехе
Дядо ми не можеше да стане от леглото една нощ (изкарал е инфаркт и има проблеми с единият крак). Болеше го много силно крака и не можеше да отиде до тоалетна дори. Наложи се да го упоявам цяла нощ с аулин и течен аналгин до сутринта когато го метнах в едно такси и го закарах да го видят в болницата на сутринта.

Един път звъннах за някакъв човек и дойдоха за 4-5 мин. Всеки път е различно.
Поради тази причина човек може да разчита само на себе си в днешно време.Колкото и глупаво да звучи има едни малки книжки на които пише "Бърза помощ". 5 лв струват мисля си.
Хубаво е човек да знае някой общи неща за да може да реагира, ако не на себе си може да помогне на някой друг.

Поздрави и дано си добре.

Иво.
цитирай
17. nait - Вие сещате ли се как звучи всичко ...
09.09.2007 22:51
Вие сещате ли се как звучи всичко тук? "Може да дойдат, а може и да не дойдат". А това е защото всички сме пасивни и си траем. Аз няма да описвам случаи, но ако се случи нещо сериозно с някой от близките ми и някой мърльо не си свърши работата, защото му била малка заплатата просто смятам да го подгоня по устав, както се полага. Това ще рече използване на всички методи за доказване на неговата некомпетентност и умишлено неизпълнение на задълженията. Като не му харесва заплатата е редно да си намери по-добре платена работа - да стане народен представител, например. Там, гледам докторите просперират. Но малката заплата не е оправдание. Или вършиш една работа за парите, за които си се пазарил - или не. Отнася се и за учителите.
цитирай
18. comfy - Тревичке,
10.09.2007 01:35
надявам се, че с написването на този постинг си успокоила поне малко вътрешната болка от преживяното...

...може да ти звучи тривиално и банално, но ние в БГ нямаме "Бърза помощ" в смисъл "спешна" като такава - това в момента е факт и просто трябва да се приеме фактът...

... ще ти разкрия една insight information: има един неписан "принцип", от който се ръководят много колеги, работещи в звената на т.нар. "Бърза помощ" и той е - "ако нещата наистина са спешни - едва ли ще стигнем навреме, за да помогнем, а ако не са - няма защо да се бърза и ще отидем когато и ако можем"...

Следвайки този "принцип" лекарите и фелдшерите в "Бърза помощ" намират вътрешно успокоение и оправдание, защото твърдят, че той произхожда от "практиката"... Така те често се отзовават едва на третото или четвърто повикване... или когато трябва да констатират смъртта!

Хич не харесвам тази система, но... не ми е по силите да я променя!! Още повече - лично съм изпитал всичко това върху себе си (т.е., дъщеря ми като малка, преди години, се нуждаеше от спешна помощ, която аз нямаше как да й окажа) и, въпреки че съм "колега", резултатът от повикването за оказване на помощ бе аналогичен... Е, после имах възможността да им създам проблеми на "колегите" ми - "земята се върти", но не го направих - нямаше абсолютно никакъв смисъл, не беше това решението!!.....

Всъщност, необходими са РАДИКАЛНИ промени не само в това звено - "Бърза помощ", но с него трябва да се започне... Обаче...

... Важното е да гледаш напред! А когато един ден станеш министър или депутат - не забравяй това, което ти се е случило!!

Поздрави и прегръдки от мен!! ;)*
цитирай
19. trevistozelena - imobilare
10.09.2007 12:40
привет, Иво:)
няма проблем, вече съм добре :) просто беше въпрос на честност да напиша този постинг. кофти вкус в устата с любезното съдействие на Бърза помощ. не мога да кажа, че още не ме е яд.и за мене си ме е яд, и за дядо ти ме е яд, и за онзи случай с шарката ти ме е яд. щото, както казва comfy по-долу - това все някога трябва да се промени. в крайна сметка май е най-сериозната неуредица в държавата. поне на мен така ми изглежда. някак не е допустимо точно Бърза помощ да е съвършено празно понятие
цитирай
20. trevistozelena - nait
10.09.2007 12:41
абсолютно, съвършено, тотално прав си! искрено ти благодаря за коментара
цитирай
21. trevistozelena - comfy
10.09.2007 12:52
да,именно този принцип явно е бащицата на цялата тази логика на Бърза помощ, дето не бих положила усилия да проумея, нито пък да приема.
и на един от по-горните коментари щях да отговарям с въпроса - нормално ли е човек да си позволява да безпокои Бърза помощ единствено и само, ако някой ще умира? Бърза помощ събирачка на трупове ли е? значи предлагам следното суеверие - чуете ли аларма на линейка веднага се хванете за копчето на якето си, завъртете се три пъти, плюйте през рамо и направете 10 крачки на заден ход. щото е на лошо.
лекарят ми, който е малко по-циничен тип направо си го каза недвусмислено ясно - в момента Бърза помощ не нищо повече от катафалка - идва, само когато трябва да се прибере трупа.
и така,де... много си прав.
иначе - разбира се, че е важно да се гледа напред:)
поздрави и прегръдки и от мен!!!
цитирай
22. nait - Хм, ако сте забелязали
10.09.2007 20:44
винаги първо питат на колко години е пациентът. И ако кажете примерно - 70... Не искам да го мисля, но коментарите са "Айде, поживяла си е"... Това ми го каза приятел за баба си преди няколко месеца - чул го е с ушите си от доктора при разговор със сестрата. Добре, че е кротък, иначе е 190 см и 120 кг и само ако се развърти леко не знам какво е щяло да стане. Ама е минало само със скърцане на зъби и са взели жената... Та сега си е жива и здрава, просто е трябвала бърза намеса
цитирай
23. ridiculous - Ами аз не знам
10.09.2007 23:38
дали вярвам - като се замисля, каквато съм си недоверчива, по-скоро - не. Обаче наскоро си строших крак посред улицата и установих три неща:
1. диспечерката беше недружелюбна и ме накастри, че не мога гладко да обясня къде точно съм се проснала. Аз пък, за зла беда, като си строша крак и се чувствам притеснена, та не мога съвсем да преценя на колко метра от кое кръстовище и т.н.

2. линейката дойде бързо - има-няма 10 минути. Вярно, че беше неделен ден и нямаше трафик.

3. предложиха ми да ме закарат в частна болница, за която не бях чувала, но ме информираха, че работи по договор с касата. Реших да се доверя и не сбърках. Счупването ми беше тежко и се наложи операция, която стана бързо, никой не е изисквал нерегламентирани плащания от мен. Единственото неудобство беше известната отдалеченост на болницата от центъра, но това се преглъща.

Все пак силно се надявам скоро да не ми се налага да преоценявам впечатленията си на базата на нов личен опит ;-)
цитирай
24. анонимен - Така ли.....загубил си ?
12.09.2007 11:57
Еми не е редно .....
Не им вярвай,оправай се ще можеш
без помощ!!!;))
цитирай
25. mirchev - :)
12.09.2007 11:59
анонимен 24,25,26,27 и 28, ако натиснеш още веднъж F5 ще ти е за първи път :)
цитирай
26. spider - българска солидарност
03.11.2007 12:35
Става омагьосан кръг.Защото някои звънят за глупости и телефонистите често не могат да преценят кой случай е сериозен и кой - не.А и често не се стараят кой знае колко.
Съвсем скоро ми се случи приятел си поряза злобно ръката и за да отидем по бързо решихме да хванем такси.Да, ама "ще ми изцапате колата"... ще умреш на улицата и никой няма да ти помогне...
цитирай
27. анонимен - МИТРЕВА
20.04.2010 14:53
И НА МЕН МИ СЕ НАЛЖИ ДА ВИКАМ БЬРЗА ПОМОЩ ЗАРАДИ ТАКАВА НЕРВНА КРИЗА СЬС ЗАДУХ И ТЕ ПРОСТО НЕ ДОИДОХА ПРЕЦЕНИХА ДА МИ ИЗПИШАТ ЛЕКАРСТВО ПО ТЕЛЕФОНА НЯМАЛИ КОЛИ АМИ АКО БЕШЕ НЕЩО ДРУГО КОИ ЩЕШЕ ДА Е ОТГОВОРЕН ЗАЩО ИЗОБЩО СЕ ОСИГУРЯВАМЕ СЛЕД КАТО НИКОИ НЕ НИ ОБРЪЩА ВНИМАНИЕ МНОГО СЪМ РАЗАЧАРОВАНА ТОВА НЕ Е БЪРЗА ПОМОЩ И НАИ ВЕЧЕ ДА СЕ ОПРАВДАВАТ ЧЕ ИМ БИЛИ НИСКИ ЗАПЛАТИТЕ И АЗ ДА СЕ ЧУСТВАМ ВИНОВНА И ЗА ТОВА
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3008159
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930