Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2007 17:43 - съвършеното изречение
Автор: trevistozelena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5222 Коментари: 10 Гласове:
1

Последна промяна: 18.03.2009 14:59


       Днес специално го потърсих. Помислих за него. Не цял живот като героя на Камю от "Чумата", който искал да напише съвършения текст. Но зациклил още на първото изречение. Така и не стигнал до съвършения му вариант...Беше нещо твърде близко до съвършенството, но не съвсем. За съжаление книгата ми не е тук в момента, не мога да го цитирам...може би нещо от типа: "Една лятна сутрин тя яздеше свободна по зелените ливади" (не е това, просто импровизирам). Цял живот игра на думи с едно-единствено изречение, към което прибавя или отнема нещичко, размества, натъкмява и...така и не успява да го усети като съвършено.. Идеята всъщност е, че съвършен текст не съществува, защото не би бил човешки. Знам си го Камю, че разбира само човешките изрази...
      Въпросът обаче е, че съм убедена, че открих съвършено изречение. Няколко пъти. Понякога ги чувах, други намерих тук в блога, три-четири съм написала аз! Ако ще е съвършено трябва ли да е единствено? Защото усещам някои повече от други, но нито едно не поставям пред всички останали. 
    Съвършените изречения просто някога се случват и понякога няма кой да ги открие. А има и други, които предстоят. Или пък такива, които аз не съм открила, а са тук някъде. Няколко от тях още с гурелясали очички спят в мен - предстои ми да ги събудя и да измия лицата им.
     Ще успея ли да оцветя в съвършен цвят думите от този постинг... Може би не е нужно. Той, сам по себе си, със сигурност не е съвършен. Никой текст не е. Но идеалните изречения му се случват неволно някъде в средата или началото. По-рядко в края, защотот там човек излишно впряга усилията си, за да подреди думите в силно заключение. Силни, обаче, са думите, не заключенията. 
     Наивно ли е това, че всички опитваме (тук и на други места) да играем, ако не съвършена, то поне умела игра на думи? Нямам идея. Лично на мен просто ми е забавно. А понякога случайни фрази ме променят и промяната ме прави щастлива.
       Ето шарена купчинка от съвършени изречения. Съвсем не всички, просто тези, които се сещам да потърся в момента:

 "Искам да те чувам натъмно, за да повярвам в твоя глас" - enjoymyworld

"Леглото ми помилва те" - Остава

"Тази нощ зимата преживяваше своя самотен и див оргазъм и нищо друго нямаше значение" - аз

"Разтварям се във въздуха, невидима, политам с вързани криле, раздират ми плътта оковите на непограбан спомен" - desify

"Нощта започва" - смс от архива в телефона ми. 

"Иска ми се да разкажа за войната и за приятелството между различните части на тялото, за ръцете, които влизат в битка с краката, и за вените, които се любят с артериите, или костите - с костния мозък" - Умберто Еко

едно мноооого дълго изречение, съставило цял постинг (което е доста удивително!!!!), съвършената изрезка от него е:
"Като сянка плъзни се тайно между поривите и се забии в спомените като гореща игла в чуждата тъкан" - noir

"Стояха красиви и голи в стаята на забравата" - аз

"Слънцето още не се било събудило, но в далечината небето бавно аленеело и един след друг златните лъчи пъквали - погалили небесната шир, върховете на дървесата, па се спуснали, та близнали сънната трева" - Фани Пейчева

"Ще напиша на всички празни стени, че ми липсваш до болка" - tanque

"Бял поглед за теб ридае" - Остава

"Обяздил страстта препускам към хоризонта, а вятърът ме гали като ръка, която се спуска надолу..." - смс от архива - Г.

"Опиянен от теб, все тъй вървя, дарявам топлина" - pepelopes

"Питам се дали звездите не са осветени, за да може всеки човек да намери някой ден своята звезда" - А.С.Екзюпери

"Прозрението е болезнен вик" - enjoymyworld

"Aз съм като лампата на Аладин - ако ме потъркаш, цяла нощ ще изпълнявам желанията ти" - Г.

"Моята обич, прегърната с твоята - едва ли са толкова тежки" - eleni

"Светът е жених на ръждата" - boyo

"На сляпата любов подхожда мрака" - Шекспир

"Днес си горе, утре може да си долу, и обратно; ако не губиш облика си при шеметните амплитуди, значи живееш" - Ивайло Цветков, когато все още беше Нойзи

"И като в сън усещах парещите устни" - pepelopes

"Под сиви одежди се крият мечтите" - Остава

"И се питах със страх и унес коя беше тази, дето засияваше пред мен като зора, прекрасна като луната, ослепителна като слънцето, страшна като стегната за бой войска" - Умберто Еко...с известна заемка от "Песен на песните" - семиотик, какво да го правиш:)

"Мимолетно желание мина през мен и до пръстите ме разтърси - да съм нежност във теб разтопена, и нищо друго да не потърся" - tanque

"В градините на лудостта нощта е различна" - аз

"Сънувам в градината на мълчанието" - смс, Г.





  




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tanque - ***
15.02.2007 17:57
Страхотен постинг!
Пък и аз съм тук, да не повярваш:))) Благодаря, тревичке:*
цитирай
2. timmyd - :)
15.02.2007 17:58
Може би съвършено е въздействието и затова за всеки съвършеното е различно.
цитирай
3. trevistozelena - tanque
15.02.2007 18:01
няма как да не си...освен, ако не бях виждала никога блога ти:)
а малко съжалявам, защото дори не мога да си представя колко съвършени изречения само от блогърите тук съм пропуснала...но постингът е отворен -приема нови номинации:)
цитирай
4. trevistozelena - timmyd
15.02.2007 18:02
разбира се!
цитирай
5. tanque - ***
15.02.2007 18:25
Ето едно предложение - любимо ми е - "Oбичай,все едно никой никога не те е наранявал!" - от ето това любимо място : http://pti.blog.bg/viewpost.php?id=17103
:)
цитирай
6. pill - ***
15.02.2007 19:30
страхотни са. Сепват
цитирай
7. trevistozelena - tanque
16.02.2007 19:25
дааа....пти-то е голяма работа наистина:) приема се!
цитирай
8. boyoto - Ти
17.02.2007 17:08
си гений. Казвал ли съм ти го и преди :)
цитирай
9. trevistozelena - boyo
17.02.2007 18:02
хехех май някой се е поласкал, че го има в съвършената купчинка:) не съм, бойо, гении...ама никак... и слава богу,де:)))
цитирай
10. tessy - наистина някой са страхотни,
19.02.2007 22:03
но мисля, че за всеки са различни, все пак е и въпрос на вкус. Аз лично харесвам много някой попадения на Ваня Щерева. Може би ще предложа някое следващия път.
Поздрави...
П. П. А какво ще кажеш за съвършените думи? Кои са според теб?
цитирай
11. trevistozelena - tessy
20.02.2007 00:31
добре дошла! радвам се на първия ти коментар, защото много харесвам блога ти, а и за първи път попаднах съвсем случайно именно на него и може да се каже, че си главната причина и аз да си спретна блогче тук:)
така е - съвършените изречения за всеки биха били различни. зависи от естетическият критерий от една страна и разбира се от някаква лична асоциация, която може да открие в няколко добре подредени думи. да кажем, че това по-горе са някои от моите си асоциации за..красиви неща, настроения...
Ваня е доста реална. за мен е култов текста към "играта свърши" на Атлас, въпреки че като тектописка на песни номер едно ми е Ина Григорова. А иначе в момента чета Ваня основно от FHM, но имам малко негативно отношение към списанието, стилът им доста позьорски копира Maxim и не знам какво за бога прави Ваня там..но ениуей:)
съвършените думи...хм...ха! харесвам думата шишарка - но само защото ме развеселява...преди време любимата ми дума беше "прекрасно"/"прекрасен", но, да си призная, причината беше един мъж, който каквото и да напишеше винаги я поставяше някъде. самият той не беше забелязал, че му е любима, а на мен ми звучеше като най-най-най-думата:) но сега вече не :) което пак доказва, че в критерия за съвършенство (съвършено нещо) винаги има доза субективно преживяване. да кажем, че съвършено ми звучат "синева", "здрач", "жар". "жар" ми напомня за "страст". при думите е малко по-различно - играта е друга. изреченията предлагат по-свободна игра, пак в някакви граници, но малко по-широки от границите на думите, по-интересно ми е:)
цитирай
12. chris - е
20.02.2007 09:57
и аз претендирам за десетки съвършени изречения :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2999788
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031