Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2008 15:33 - какво е да заспиш?
Автор: trevistozelena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8179 Коментари: 36 Гласове:
0

Последна промяна: 19.03.2009 11:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

         Имам един мъничък ритуал преди да заспя. Всъщност, едва ли е точно ритуал, по-скоро някакъв смешно упорит навик. Затварям си очите и зачаквам усещането, че плавно се откъсвам от будното си състояние и се пренасям нанякъде. Същевременно се опитвам да удържа мисълта си възможно най-дълго. Разбираш ли, интересно ми е да уловя момента на заспиването си. Доста наивно и жалко желание, дори невъзможно, но ми е важно да опитвам.
           В началото през деня не можех да си спомня самия ритуал. Минаваше ми по някоя мисъл, че снощи в леглото като че ли съм чакала да уловя нещо, но така и не успявах да се сетя какво. Припомнях си едва нощем, в поредния опит, преди да заспя. От наниза повторения постепенно свикнах да познавам ритуала си, живея си с него, вече не го забравям дори и денем, но това все още не го е направило по-успешен.
             Опитвам да хвана мисълта си като някакво угасващо осезание. Знам, че звучи налудничаво, но ми е трудно да го обясня. В крайна сметка се съсредоточавам в самата мисъл - особено е. Нощем със затворени очи ми се струва, че долавям лъкатушещите й извивки, хващам я как се прелива в различни посоки. Виждам като на екран петнистите й шарени фигури. Приличат на ефектите от онази програма за слушане на музика - сещаш ли се - едни променливи петна. Но знам, че съм будна. На моменти проверявам като отварям очи и фигурите рязко отстъпват назад, за да видя очертанията на познатата стая в тъмнината. Това ме ядосва. Очаквам стаята да е изчезнала и най-сетне да съм хванала съзнателно кадър от сън.
               Това няма нищо общо със събуждането и усещането, че си сънувал. Има сънища, които помня прекрасно от спомена за тях през настроението, което са ми оставили, но това е съвсем друго. Важно ми е да хвана потапянето в съня - без да го контролирам, само да си го наблюдавам ясно. Трябва да има нещо близко и страшно познато в това, нещо спонтанно, механично и съвсем безволево - като движенията, които правиш под душа, например. Нещо обичайно е, нали спя всяка нощ... Изглежда някога, много отдавна, съм привикнала така, че да забравя движенията на съня. А те, в края на краищата, би следвало да са си мои движения, защо не успявам да ги уловя... И въобще, какво е да заспиш?




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - не
06.02.2008 15:48
се бях замисляла какво е да заспя.Знам само,че любимата част от денонощието е тази,в която лягам в завивките си, изтягам тялото си и го оставям да се отпусне така, както то желае.Сънят винаги идва неусетно, почти ме изненадва .Сънища рядко помня.Всъщност помня съня си от онази нощ, не знам от къде се роди-сънувах,че изведнъж съм станала страшно дебела.За една нощ нещо ме е преобразило.Не изпитвах ужас, а някаква увереност, че е временно явление.Странен сън...
цитирай
2. trevistozelena - benra
06.02.2008 15:56
разумно погледнато, би следвало да е невъзможно да хвана съзнателно момента. нали е точно границата между съзнавано и несъзнавано. обаче пък нали има един момент на просъница, който може да се поудължава известно време. е, странно ми е как така идват сънищата след това:)
иначе наистина си е леко налудничава идея:)
а за самите сънища - има доста, които си спомням бегло и няколко, които съм се опитвала да запиша и са ми по-ясни. но и аз не бих казала, че често се събуждам със запомнен сън
цитирай
3. maxfun - дам
06.02.2008 16:18
и не ми се доспа оше на 2 абзац:)
цитирай
4. trevistozelena - maxfun
06.02.2008 16:20
хахах а на трети?:)
цитирай
5. madchemist - Аз пък...
06.02.2008 16:53
Аз пък имам един приятел, който твърди че може да сънува съзнателно. Преди имал проблеми със съня и ходил при някакъв гуру/шаман/лечител/..., който му показал някаква техника за заспиване и оттогава не само не страда от инсомния, а даже може да контролира съня си, да лети, общо взето да прави каквото си иска. Аз съм скептичен обаче и не му вярвам съвсем.
цитирай
6. trevistozelena - madchemist
06.02.2008 17:03
аз съм чувала за една техника как да продължим да сънуваме, само че касае по-скоро така наречените lucid dreams. случвали са ми се такива, но не мога да си представя самата техника да върши работа. цялата работа е като усетиш, че се събуждаш да съсредоточиш съзнанието си в дланите на ръцете - тоест, да си представиш, че насън се взираш в ръцете си. нямам идея как можеш да си изконтролираш съзнанието така:)
цитирай
7. stone - колко поетично си го описала, типично в твой стил
06.02.2008 17:09
пък аз как да опиша моето заспиване? най-обичам на дивана - или докато гледам нещо по тв, или докато си чета книжка, и така си откарвам с глава, подпряна на лакът :-)
някой път по половин час хем се усещам, че спя, хем ме мързи да стана и да се завлека в спалнята.
цитирай
8. trevistozelena - stone
06.02.2008 17:15
хехехех...аз не мога така...без да помисля не става:)))
цитирай
9. dagma - ако някой,
06.02.2008 19:25
или нещо те събуди до няколко секунди след като си се унесла, мисля че ще си спомниш ясно какво точно е било усещането. Лично аз не го харесвам. Почти същото е като пред колапс и ме обзема паника от самата идея за унеса.
Какво ли пък е наистина съня? Изглежда ми като успокоително напомняне, че съществуват други измерения, в които познатите ни закони не важат.
цитирай
10. estrella - Моментът
06.02.2008 21:14
на заспиването е като при излитането на самолет. Хем страшничко, хем хубаво, а когато вече се издигнеш някъде там, става прекрасно:) Ако някой ме събуди точно след като съм се унесла, ще го разстрелям.
цитирай
11. eleni - ооо
07.02.2008 11:03
това е любимото ми усещане - унасянето - когато усещам, че съм на прага между едното и другото, тогава идват най-невероятните образи... и аз правя нещо подобно на твоя ритуал, но не ми е хрумнало да го нарека улавяне:)))
цитирай
12. trevistozelena - dagma
07.02.2008 13:06
знам ли...дали две секунди не са достатъчни вече да съм забравила...:)
да, може би наистина има и нещо малко паническо и страшничко...все пак падаш нанякъде.нищо, че е обичайно ежедневно (по-скоро еженощно) падане
цитирай
13. trevistozelena - estrella
07.02.2008 13:11
а,не си права да стреляш хората!:) на мен ми е удоволствие да ме събудят поунесена нощем, особено ако се случи събуждащият да е: 1)мъж, който 2) иска да се любим още :)
хареса ми това с излитането на самолет. аз пък все си представям нещо като плавно пропадане, ама е по-друго да ти излита самолетчето:)))
цитирай
14. trevistozelena - eleni
07.02.2008 13:11
улавяне е! ти гониш - хвани го!!!:)
цитирай
15. eleni - мдааа
07.02.2008 13:21
по мъж не се стреля:))) Бездруго трудно се намират качествени...

Зеленичка, фанала съм го аз за...
:))))
цитирай
16. maxfun - подзирам
07.02.2008 14:58
че цветнозелена симулра активност, като отоговаря на всеки по отделно, така се създава излюзия за читаемост:))
цитирай
17. trevistozelena - елени
07.02.2008 16:43
хехех и аз там...и стискам, стискам...ама не много силно:)
цитирай
18. trevistozelena - maxfun
07.02.2008 16:44
подозирам
цитирай
19. trevistozelena - maxfun
07.02.2008 16:44
че
цитирай
20. trevistozelena - maxfun
07.02.2008 16:45
правилно
цитирай
21. trevistozelena - maxfun
07.02.2008 16:45
подозираш
цитирай
22. trevistozelena - maxfun
07.02.2008 16:46
не страдай
цитирай
23. eleni - @ зеленичка, не, разбира се, че не силно...
08.02.2008 00:03
... но пък... хахахахха.... как да се изразя... ритмично и ...ъъъ... вертикално... а последните няколко пъти и по-бързичко:))))

(най-учтиво молим пуританите, моралистите и оперираните от чувство за хумор да се престорят, че не са прочели горното:)
цитирай
24. trevistozelena - eleni
08.02.2008 00:36
е, аз какво да кажа за финал... ами добре де...накрая се навеждам и попивам сребристи капки сън с устните си :)
май пуританите отдавна са се отказали да идват тук, Лотхен:)

цитирай
25. syanek - sramejliv sun
09.02.2008 14:13
Sunia e kato edno sramejlivo momchence koeto se krie i izliza samo noshtem kogato nikoi ne go gleda , za tova e malko trudnicko da go vidish ili v tvoia sluchai da usetish pristiganeto mu . No pozdravlenia imash za zamisula niama nishto nevuzmojno .
цитирай
26. trevistozelena - syanek
09.02.2008 16:17
това ми хареса - срамежлив сън. или просто се прави на интересен като се обвива в разни там мистики (не мастики!) :)
цитирай
27. syanek - :)
09.02.2008 17:12
obvivkite sa za iskustvenite igra4ki
цитирай
28. trevistozelena - syanek
09.02.2008 17:23
не си прав! и бисквитите понякога имат обвивка, да не говорим за вафлите и шоколада:)
цитирай
29. syanek - ?
09.02.2008 17:27
triabva li da e luskava obvivkata za da zabelejish i razberesh che shokoladut e vkusen
цитирай
30. trevistozelena - syanek
09.02.2008 17:47
специално за шоколада не е зле на обвивката да пише Lindt, повярвай ми. лъскавата обвивка не е задължителна, по-красноречиво ми идват стилните дизайни:)
виж, не насочваш диалога в изгодна за теб насока, не се сили натам, ок?:) пък и тотално излезе от контекста на постинга
цитирай
31. syanek - e iavno i v postinga su6testvuvat ...
09.02.2008 17:50
e iavno i v postinga su6testvuvat granici jalko mnogo ogranicheno
цитирай
32. trevistozelena - syanek
09.02.2008 17:52
имам предвид, че диалога тотално се размина с текста, под който стои.
хм...на колко години си
цитирай
33. syanek - ako iskash da otidem v niakoi drug ...
09.02.2008 18:09
ako iskash da otidem v niakoi drug posting ,za leksikonni vupros4eta na kolko si godini ot kude si , 4e da se razberem po dobre 6tot tuk 6te ni globut mai hahahahahhah :)))))))))
цитирай
34. trevistozelena - syanek
09.02.2008 18:19
не е необходимо, общо-взето инфото ти само си се очерта. чао-чао:)
цитирай
35. syanek - ha ha ha mnogo si zabavna :)))))) ...
09.02.2008 19:01
ha ha ha mnogo si zabavna :)))))) biii mi sega i na men 6uta sled men 6te doide i drug razkazva4 i drug i taka do kude li 6te stignat tezi duspiiiiii hahhahah simpati4na si vse pak
цитирай
36. zayo - :)
10.02.2008 17:41
снощи или сутринта като се прибрах и просто се строполих на дивана... и съм заспала.
имам доста такива моменти.
а всъщност най-обичам да си заспивам в леглото. и то на стария матрак, а не на новия. някак си.. по-уютно ми е. най-обичам да заспивам къпана. и косата ми да ухае да хубаво.
някой да ме гушне изотзад ( хаха ) и да свре глава в косата ми. да ми разказва някаква измислена приказка, да се унеса от говора и топлината му и така да не усетя как съм заспала.
и после да ме разбуди към 4-5ч. бавно. блажено. и да правим любов. бавно. блажено. и полусънено.
и да заспя пак в някакви други аромати. и да се събудя бавно. и блажено. от топлина и тих говор.
мммммм
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3005531
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930