Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2008 14:30 - шушон
Автор: trevistozelena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13751 Коментари: 27 Гласове:
0

Последна промяна: 05.04.2009 11:55


           Няма начин да не си забелязал как някои имена определено не си отиват с нещата си и това е положението. Ама много ме ядосват такива недоразумения, честно. Точно така стана и с шушона...чакай да ти обясня.
            Значи, доскоро въобще не подозирах какво значи шушон, но бях убедена, че нещото, достойно да носи въпросното име, непременно трябва да е с косми, нос или поне муцуна и да е приятно на пипане. Евентуално допусках, че шушон би могло да бъде и нищо не значещо обръщение към симпатично същество - като "чуфелче" например или нещо от сорта. 
           Затова и от известно време свикнах да наричам шушон един суперготин уличен котарак, с когото се открихме взаимно преди месец и си го научих да ме чака пред блока, където поне веднъж дневно му нося храна. Просто като го погледнеш това същество няма как да не решиш, че именно то се нарича по всякакви онтологични, езикови и въобще вселенски причини шушон. Сиви тигрови шарки, бяла муцунка и бели чорапи на всичките четири лапи - абе, няма какво да ти обяснявам - шушон и точка...
          Дотук добре, обаче наскоро ме светнаха, че думата "шушон" всъщност отдавна принадлежи законно на нещото, известно като гумена обувка, по-скоро ботуш:( Не, просто не мога да се примиря с това недоразумение. Поне да беше някакъв вид космата обувка, а то...гумен ботуш. И като си помисля колко пъти съм мяркала гумени ботуши по белия свят, но никога не съм допускала, че точно те притежават законното право да бъдат наричани шушони...бясно ми става.
           След кратка консултация с приятел, снощи научих и че, стига да се съглася да казвам "шошон", вместо "шушон", ще имам предвид всъщност някакво индианско племе. Аз и за племето шошони не бях чувала нищо, но звучи горе-долу приемливо, особено ако допуснем, че шошоните ходят с космати обувки и водят по някоя сива котка с бяла муцунка със себе си. Иначе просто не ги признавам



Тагове:   шушон,   уличен котарак,


Гласувай:
0



1. veras - ама неее
12.05.2008 14:39
шушони викат на терличките или на плетените чорапи:)

такак че минават по параграф космати, меки и топли :)
цитирай
2. trevistozelena - veras
12.05.2008 14:42
хм...е, ти вече ме разби... чакай да проверя в гугъл... защото на мен с категорична стопроцентова сигурност ми обясниха, че шушонът е гумен и ботушест. рибарите ходели с шушони понякога, защото били непромокаеми...
цитирай
3. veras - ето
12.05.2008 14:45
и снимков материал :) не е мой, но върши работа:

http://www.4coolpics.com/photo/bastaza/116725.html
цитирай
4. trevistozelena - veras
12.05.2008 14:47
ха... и това и то шушон... абе, по-бива:)
а пък в електронния тълковен речник я няма думата:( има шушумига, ама шушон тц
цитирай
5. veras - хихи
12.05.2008 14:50
на мен поне ми е по-симпатичното обяснение, въпреки че гугъл потвърждава и версията с гумените ботуши:)
цитирай
6. trevistozelena - veras
12.05.2008 14:52
е, определено терликът е по-добрата алтернатива, няма спор:)
цитирай
7. komitata - това си е
12.05.2008 16:02
шушонест чуфел
цитирай
8. benra - а
12.05.2008 16:18
чуфелче какво е?
цитирай
9. cefulesteven - Чувал съм из някои села да казват ...
12.05.2008 16:21
Чувал съм из някои села да казват "шушони" на едни много дебели вълнени чорапи, с една особена пета с ръбче.

Ей, допреди да прочета поста ти си мислех, че значи само това, а за ботуша изобщо не ми е минавало през главата.

Иначе за индианското племе знам от Фенимор Купър, там бяха все едни много лоши...

:)))
цитирай
10. dressy - хахаха
12.05.2008 16:50
или полисезонни гумени обувки...:))))))
цитирай
11. krotalka - Шушон се казва на вид гумена обувка,
12.05.2008 16:51
нещо като боти, до глезените. Това е гумен шушон.
Ако е терлик, също трябва да е висок до глезена. Тогава е плетен шушон.
Не знам защо я няма в речника думата???. Едно време се продаваха по магазините и името им беше - Гумени шушони!
Вече не се произвеждат но аз ги помня, даже като дете съм носила такива. Ботушите се появиха в много по-късни времена!

Усмивки от мен!
цитирай
12. trevistozelena - komitata
12.05.2008 17:35
ахъм...има нещо в шушонестия чуфел. и определено не е така абсурдно, както би бил чуфелестия шушон...м...да:)
цитирай
13. trevistozelena - benra
12.05.2008 17:36
ами никой не би могъл да каже точно, но определено е нещо готино:)
цитирай
14. trevistozelena - cefulesteven
12.05.2008 17:38
виж, преглътнах факта, че шушонът освен ботуш е и терлик, но да повярвам, че шошоните са мноооого лоши (и вероятно не ходят с космати обувки) вече ми идва много....:(
:) поздрави!
цитирай
15. trevistozelena - dressy
12.05.2008 17:42
и унисекс! освен полисезонни, нека са и унисекс:)
цитирай
16. trevistozelena - krotalka
12.05.2008 17:45
добре де, ама съгласи се - такава хубава дума не подхожда на някаква си обувка...пък била тя и висока до глезените. не е честно така да се прахосват готините думи:(
усмивка и от мен:)
цитирай
17. primavera - СЪЖАЛЯВАМ,
12.05.2008 18:51
Съжалявам ако разочаровам някого. Кроталка е права. Гумени шушони се продаваха някога...изобщо всичко високо , обуващо крака до към коляното е шушон. Както казва и Стефан , топли вълнени чорапи с ръбче на петата, е вълнен шушон. Истината е, че аз зная това, но думата си ми харесва и наистина като теб я залепвам на разни същественца които ми харесват, дори на сладурски мъничета....така че продължавай в същият дух ШУШОНЧЕ и да си ти е хубаво на душицата !
цитирай
18. luminous - И таз добра!
12.05.2008 22:41
И на мен ми се сбъркаха представите сега ...
:-)
цитирай
19. trevistozelena - primavera
13.05.2008 00:26
ами...продължавам си. ботуш, терлик...карай, важното е, че е шушон:)
цитирай
20. trevistozelena - luminous
13.05.2008 00:27
тежка е истината и това си е:) целувки!
цитирай
21. errorreport - Хм...
13.05.2008 08:43
Аз като бях малка, баба ми и всички съседки наоколо, викаха шушони на топчетата косми от прежда, които се слагаха на плетените шапки за красота. "Сложи си шапката с шушоните" например. За първи път чувам, че това можело да са ботуши или терлици.
цитирай
22. vita - абе
13.05.2008 11:28
шушон е вълнен плетен чорап, знам със сигурност.
не бива да се прахосват хубавите думи, права си. Баба всяка зима ми плете шушони.
цитирай
23. tera - Това ми напомни
13.05.2008 11:39
някакъв разказ - дали не беше на Джеръм К.Джеръм? И той се тръшкаше, че някаква му любима думичка се оказала със съвсем непоетичен смисъл. :)
Така че не си единствената - отдъхни си! :)))
цитирай
24. trevistozelena - vita
13.05.2008 16:55
абе тя и прабаба ми плетеше доста често такива, ама откъде да ги знам, че точно те са си шушони....
цитирай
25. trevistozelena - tera
13.05.2008 16:56
виж ти... с Джеръм си се уважаваме по принцип...трябва да му намеря разказчето:)
цитирай
26. анонимен - още за шушоните
07.01.2009 17:16
Понеже съм вероятно по възрастен от Вас, аз си спомням шушоните много добре.Гумените шушони, както и галошите са дошли от времето, когато градските улици бяха много кални през мокрите сезони/чунким сега не са?/.Когато трябваше да идат на официално гости дамата и кавалерът от хайлайфа си обуваха едни специални обувки от велур и върху тях обуваха шушони, съответно галоши.Шушоните дори бяха приспособени за обувки с високи токчета. Като пристигнеха до крайната цел на своето посещение гостите събуваха въпросните атрибути, предаваха ги на слугинчето на домакините и ведно с палтата и се явяваха в салона в пълния си блясък. така се правеше и при посещение в театъра и на други обществени места, където шушоните и галошите се предаваха на гардероба. Не бяха редки случаите на тръгване да ти върнат други - пробити или износени. Шушоните се произвеждаха от известната фирма "Бакиш", имаше и вносни.Хората от простолюдието не можеха да си позволят лукса да носят по два чифта обувки едновременно, затова си купуваха само гумени , а под тях си обуваха дебели вълнени домашно оплетени чорапи, откъдето вероятно е е връзката между чорапи и шушони.
Питайте каквото Ви интересува. С удоволствие ще отговарям в рамките на моята компетентност.
Дядо Мито
цитирай
27. анонимен - милият шушончо
18.10.2009 13:06
Много се зарадвах като прочетох, че храниш котака.Смея ли да се надявам, че някой ден ще го прибереш у дома като поемеш риска за издраскани мебели, понапикан или маркиран килим,мяукане посред най-сладкия сън и всички останали неща, които съпътстват живота с домашния любимец?Ако сториш това, непременно го дай да го кастрират.Ще отстрани маркирането, а и вероятността от проблеми с простатата в по-напреднала възраст.Всичко хубаво.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3008121
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930