Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2008 15:58 - миг на хартия или чиста проба спомен
Автор: trevistozelena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9381 Коментари: 30 Гласове:
0

Последна промяна: 05.04.2009 12:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

         Миналата нощ за първи път и аз да открия някаква моя си причина против новите технологии. Без малко да кажа еволюцията, ама се спрях навреме:)
          Та миналата нощ зяпах снимки. От онези хартиените, дето се подреждаха в албумчета или поне прилежно се сортираха в кутии. Преди това бях на бала на братовчед ми (суперготин абитуриент - рошав, зеленоок и някак небрежно стилен - абе...пич) и после се вдъхнових да си изровя снимките от моя бал. Само че докато стигна до тях, премолитвих още поне 15 албума. Винаги става така с тези старите снимки. За това ми е болката (терзанието, негодуванието и тихия протест) - откакто започнахме да се щракаме с цифровите апаратчета, приключи ерата на хартиените снимки и 15-те премолитвени албума... 
         Снимките на компютъра са ми едни такива нереални. Не е като да си изгубиш вечерта, разглеждайки ги. Поне за мен не е. Вярно, че и тях можеш да си ги извадиш на албумче, ама кажете ми кога последно сте се сетили да занесете във фотото CD със снимки, които и без това вече сте разгледали на компютъра. Ако сте го правили скоро, значи аз съм сбъркана, разпиляна и в момента мрънкам съвсем без основание...
         Иначе хартиените снимки обикновено ми идват някак меланхолични, но умерено и даже приятно. Миг на хартия или чиста проба спомен. С тези на компютъра меланхолията не е същата, даже хич я няма. Не защото са по-отскоро...а може и затова да е, не съм сигурна.
          Албума от бала... Боже, тогава бях толкова убедена, че съм перфектната абитуриентка, а в момента ми идва да си плесна един шамар, заради неподходящата прическа и прекалено силния грим. Исках да съм с пусната коса (което е добре), само че начупена на поразрошени вълни (което вече никак не е добре, поне в моя случай, не ми отива просто). Снимки с кавалера ми Пламен, за когото бях много горда, че съм го прикоткала, защото вечерта се оказах единствената с 30-годишен батко и гледах надуто невръстните си съученици. Така гледам и на снимките - утвърдена геронтофилка:)
            Друг албум - от Германия. Имах мисия да изснимам поне 2 ленти. Изснимах ги. С приятелката ми Гери очевидно сме обиколили всички човечета-символи на Хамбург - имаше такива почти на всяка пряка. Приличат на коминочистачи, с огромни цилиндри и облечени по различен начин. С едно от тях съм се снимала в такава страстна поза, сякаш ще го изнасиля веднага след фотосесията:) И също - тъжните красиви катедрали. Бяхме се качили на една от тях с висока страшна площадка отгоре и докато се борех със страха си от височини, Гери нащрака Хамбург от всички страни.
           Една хижа. Не помня къде, но съм била в 7-8клас, защото съм доста пълна девойка с тийн-комплекси, крещящи от снимките. С Ичо, наистина най-добрият приятел, който съм имала (така ми липсва..), караме ски. Снимали са ни, след като почти се бяхме изгубили по една пътека и на снимката ни идва да се разревем от облекчение, че сме намерили хижата, преди да се стъмни. С него все се губехме. Oще от деца. Не знам как го правехме, но ни идваше отръки.  
           Друга снимка: играем на реми с Ичо и баща му и или съм сърдита, или пак комплексирана, но гледам адски мрачно. Типично тийни. Ичо се смее и е с бежовия си пуловер.
            Него го има на всяка втора снимка от детството ми. Дядо ми ме/ни снимаше постоянно. Още го има огромният шкаф у тях, натъпкан с кутии от фотохартия, преливащи с мои снимки.
             На една от тях карам детско колело, ухилена, тригодишна и много дългокоса. С пионерската връзка на баща ми около вратлето. Бях влюбена в нея и постоянно държах да ми я връзват. Доста тъпо, ама всеки си има някакви странности:) Ичо е отзад, спрял си е колелото встрани и се рови усърдно в една купчина пясък.
           Снимките от 4-ия ми рожден ден, на които съм с червено костюмче  и приличам на кукла. Една велика снимка - посрещам Ичо на входната врата и демонстративно съм издала лице напред, чакайки да ме целуне. Той държи букетче горски карамфили, гледа озадачено, а ръката на майка му го натиска по бузата, за да вземе да ме разцелува най-после. Чак си е изкривил личицето от инат, ама не се дава:)
           Разни морски снимки. Горски снимки. Планински снимки.
           Една от Несебър, където съм с прозрачна дълга рокля и гледам влюбено. Класическа романтика. 
          Съученички от началното училище. Съученици от гимназията. Разни други приятели. Едно унгарче, с което се бяхме запознали на морето. Казваше се Габор и, бога ми, има доста тъповата физиономия, а много го харесвах.
          На друга снимка съм общо-взето голяма и секси. Карам блъскаща количка и полата ми се е качила до ушите, но позирам професионално.
          На следващата - малко преди да повърна, слизайки от гадна люлка-въртележка.
          С майка ми пием коктейли. Очите ни са изразително червени.
          На друга съм дете, държа спринцовка и се глася да бия въображаема инжекция на баща ми. Явно го гъделичкам, защото се превива от смях, а той, милият, е много зле с гъдела.
           А, не! Ще си събера всички снимки от компютъра и ще ги дам да ми ги извадят на албумчета. Днес...евентуално утре




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. indiajane - Аз ако го направя това -
26.05.2008 16:13
чака ме сигурен банкрут! :)
цитирай
2. krotalka - Ние си ги
26.05.2008 16:24
разпечатваме сами на принтера! Е не всички, но тези които си струва да запазим наистина. Съвсем друго е наистина усещането, когато държиш снимка в ръка и я разглеждаш!
цитирай
3. estrella - Всяко - с времето си
26.05.2008 17:00
И чернобелите снимки са хубави, но не си оправяме сегашните с фотошоп-а, нали...
Като ще снимам с дигитален апарат, ще си ги гледам дигитално. Като ще са на хартия, да са на лента, с цялото тръпнене дали са излели и както си му е реда...
Май всички сме гледали снимки от бала тези дни:)
цитирай
4. trevistozelena - indiajane
26.05.2008 17:09
ами май не са много скъпи...ама не съм съвсем сигурна:) пък и вярно, че се поизсилих - може да не вадя всичките, примерно половината. или пък поетапно... ще видим, но определено си искам хартиени снимки от последните 4-5 години:)
цитирай
5. trevistozelena - krotalka
26.05.2008 17:11
зависи от принтера. ако е професионален и вади на фото хартия е готино. ама моят е доста смотан:( фото си трябва в случая...няма как:)
цитирай
6. trevistozelena - estrella
26.05.2008 17:16
aaaaaaa...какъв фотошоп! няма такива работи...недостойно е някак.
ама защо пък снимките от дигиталния апарат да трябва да се гледат дигитално. искам си ги на хартия и това е. скучни и нетрайни ми се струват на пи си-то и това си е:(
:) и ти ли си гледа балните снимки?:))
цитирай
7. estrella - Една
26.05.2008 17:19
носталгия ме налегна, едно чудо...:) Все още сме в етап, в който на старите снимки изглеждаме по-недобре от колкото на новите;)
цитирай
8. trevistozelena - estrella
26.05.2008 17:24
да, да!!!!:) точно се чудех дали е добре, че сега изглеждам по-готина отколкото на бала си или е кофти, че абитуриентските ми снимки не са чак пък разбивачи... абе да не си бях навивала косата значи...уф!
цитирай
9. анонимен - казвам
26.05.2008 18:46
ти си "сбъркана, разпиляна и в момента мрънкаш съвсем без основание..." и май винаги си такава ;)
цитирай
10. trevistozelena - анонимен 9
26.05.2008 18:51
ех... де да не беше анонимен, че да приема коментара ти насериозно :)
цитирай
11. estrella - Да,
26.05.2008 18:52
добре е:) Животът не свършва на 18;)
цитирай
12. анонимен - не мисля че този пост има някаква ...
26.05.2008 19:52
не мисля че този пост има някаква стойност,затова и няма да ти гласувам
цитирай
13. trevistozelena - itsasin69
26.05.2008 19:56
о, това сериозно ме разтревожи. ах...дано някой друг се излъже някак и гласува два пъти, за да компенсира липсващия глас...
цитирай
14. cocolina - я да видим
26.05.2008 20:24
дали утре ще си ги извадила....:)))))
цитирай
15. anlov - itsasin69,
27.05.2008 09:57
ако беше ги "разгледал" тези снимки по-внимателно, сигурно щеше да установиш, че всяка една от тях струва даже повече от очилата на Джон Ленън.

Побързай да се поправиш, докато все още има време:)))
цитирай
16. soho - :))))
27.05.2008 12:19
И аз изпитвам същите емоции като си гледам снимките, старателно наредени в албуми по време. И аз се изумявам как съм изглеждала преди и особено с какви емоции е било свързано всичко :)))
цитирай
17. vita - "Миг на хартия или чиста проба спомен"
27.05.2008 12:20
Именно. И аз, ако намеря време да избера 100-200 от хилядите на компютъра ми, отивам на момента да ги вадя на хартия!
цитирай
18. trevistozelena - cocolina
27.05.2008 13:00
ами...хм...още не съм направила нищо съществено по въпроса, но пък има време до края на деня:)
цитирай
19. trevistozelena - anlov
27.05.2008 13:03
хахах, на това му викам "да удариш едно приятелско рамо":) при това в тежката борба за вот:)))
пак се бъзикам, ама все пак - поздрави!!!
цитирай
20. trevistozelena - soho
27.05.2008 13:10
да, странно си е някак. а пък как съм се обличала в гимназията...направо шашава работа. на училищния албум пък съм с едно неопределимо нещо между блузка и ризка - прозрачно такова. беше си от тера нова, обаче, съчетано с къса пола го докарвам малко на чалгаджийка:) срам голям:)
цитирай
21. trevistozelena - vita
27.05.2008 13:11
с темпото, с което си изпълнявам намеренията, най-вероятно ще се срещнем във фотото:) поздрави!
цитирай
22. eleni - мдам
27.05.2008 13:17
ужасно е. Най-любимите ми снимки са в дигитален вид. Е, имам една стена, на която съм понаслагала и хартиенки, ама си права. Миналото лято е дигитално. Даже миналите няколко лета. Лондон и той е дигитален. Всички разсипващо смешни купони са дигитални. Любимите ми мъже - дигитални. На хартия са само снимките до завършване на гимназия. А, и една апокрифна еротична фотосесия:) Чернобяла. Толкоз. Ще трябва да се направи нещо.
цитирай
23. trevistozelena - eleni
27.05.2008 13:21
в този случай най-спешното е чернобялата еротична фотосесия да се обърне някак на дигитална (в името на всеобщото благо). и после вече разните дигиталии - на реалии. и с теб ли имаме среща във фотото???:)
цитирай
24. eleni - хахаахах
27.05.2008 13:25
ти се смееш, ама откакто ми проявиха въпросната сесия в кварталното фото на Кодак са от една страна твърдо убедени, че трябва да съм студентка по фотография, а от друга - мнооооого ми се радват:)
цитирай
25. tera - Мдааа, носталгично ... :)
28.05.2008 08:44
От една страна си права, но от друга май не съвсем. Много обичам фотографията и да разглеждам снимки. Горещо приветствам появата на цифровите апарати, защото ваденето на снимки за мен винаги е било кошмарен момент. Случвало ми се е лентите да стоят по 2 години неизвадени. Не знам защо това винаги ми е било противно.
Сега просто се родих - щракам си на воля, после Delete, ако нещо не се е получило, меткам ги в съответен Folder и пей сърце. :)

Но пък майка ми като привърженичка на класическите традиции държи да си има снимките, особено от разни пътешествия наредени в албуми. Признавам, че така по-добре се разглеждат. Ако имаше кой да ми ги вади във фотото сигурно нямаше да имам против :)))
цитирай
26. trevistozelena - лотхен
28.05.2008 11:18
ама ти не си ли???:-Р
цитирай
27. trevistozelena - tera
28.05.2008 11:19
е, да, факт си е, че дигиталиите са в пъти по-практични. не си и помислям да споря за това:)
цитирай
28. anlov - Много образно и забавно
28.05.2008 11:21
бяха описани тия твои снимки и аз имах чувството, че съм ги видял.

А инъче какво мога да имам против господинчото с протестния вот, освен това, че не се е научил да цени красивото в живота.

По тоя повод и леко му джафнах, като само забравих да уточня, че двете точки от графиката на усмивките ми представляват моите остри кучешки зъби.

И ти имаш поздрави от мен!:))))))
цитирай
29. trevistozelena - anlov
28.05.2008 11:25
ех, ама защо кучешки...нека са вампирски! моля те моля те моля те:)
цитирай
30. anlov - Ама как как как
28.05.2008 23:45
като ми ги избиха? :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3005540
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930