Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2010 21:24 - димни сигнали
Автор: trevistozelena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8289 Коментари: 10 Гласове:
12

Последна промяна: 01.03.2010 22:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
или: Защо пушещата жена е секси...

(из любимото ми есе  "Димни сигнали" на Ивайло Цветков от времето на Егоист)

искрено съжалявам, че нямах нерви и време да препиша цялото есе... извинявам се за което...



image
 

...Много обичам да гледам как една жена пуши. И със сигурност не съм единствен. Защо всъщност момиче, което смуче цигара, е толкова секси? И защо – въпреки нерядко пепеливия дъх, жлътнатите пръсти и език като непран килим – това въздейства безпогрешно на мъжкото либидо?

       Разполагам с попкултурно обяснение. Вземи филмите, които харесваме – какво може да се сравни с Ума Търман в “Криминале”, сключила внимателно начервени устни около онова марлборо? Или, ако съвсем се интересуваш от кино, Одри Хепбърн с цигарето като опасно свободолюбивата Холи Голайтли в “Закуска в Тифани”? Филм ноар - феновете пък не може да не си спомнят перверзното и стилно подръпване на Лорън Бакол в черно-бели класики като “Кий Ларго”, “Да имаш и да нямаш” и “Големият сън”. Да не говорим за легендарната за 90-те Шарън Стоун, която питаше запотения Джордж Зънза да не би да я арестуват за пушене в (иначе тъпичката уж нео-ноар авантюра) “Първичен инстинкт”.

       А може и да не е съвсем така. Обичам например и Мария Шнайдер в сцената с маслото, но все още не мога да се приуча да ми става от масло. (...)

       Искам да кажа, че не се нуждая от Лорън Бакол, Бети Дейвис или Анджелина Джоли, за да схвана каква експлозивна комбинация представляват женски устни плюс филтър или тютюнев дим плюс дързък поглед. Още невръстен си знаех от първа ръка, че момичетата, които пушат, са моите femme fatale-та и трябва цял живот да ги преследвам неуморно, където и да се крият. Другояче казано – момичетата, които никога не се страхуваха да сложат нещо дълго и бяло в уста. (...)

       През 2001 в световен мащаб от болести, свързани с тютюнопушенето, са починали 8.6 млн. жени. Всичко това ми се вижда много.

       С право се чудиш защо цитирам подобни факти в есе, на което много му се иска да съобщи, че гледката на пушеща жена е неимоверно сексапилна. Ще ти кажа: защото отвъд статистиката все още има нещо, което аз продължавам да намирам за страшно възбуждащо. И то е, че момичетата, които пушат, в повечето случаи имат в себе си: а) нещо бунтарско, б) нещо много мъдро, по женски мъдро, за каквото ние само можем да мечтаем, в) нещо неосъзнато фаталистко, в част от случаите почти “знам, че цигарите убиват и въобще не ми пука”. В сексуалния си опит до момента съм открил, че г) сексът с момиче, което пуши, винаги е значително по-вълнуващ, и д) ако искаш да ти се случи подобно нещо, по-добре възприеми същото леко бунтарско отношение към живота. (...)

       Винаги съм харесвал момичета, чиято мъдрост ги кара да се държат така, сякаш всичко е за последно. Изводът ми е приблизително един: събирай се с жени, които са достатъчно умни, за да гледат смъртта в очите, дори да не са осъзнали надвисналата емфизема или онези плашещи микрофончета, които присаждат на хора, пострадали от рак на гърлото. Препрочети сега първото изречение на този абзац, за да ме разбереш: повечето жени, от които съм получил истинско удовлетворение, са се закашляли, преди да ми кажат нещо мило след оргазъм...

       Егоист – бр. 68, септември 2002 г)
image



Тагове:   димни сигнали,


Гласувай:
12



1. haralanov - Айде стига!
01.03.2010 21:27
Мъдрост в пушещо момиче?
Това е немислимо...
цитирай
2. trevistozelena - haralanov
01.03.2010 21:29
въпрос на вкус, според мен:)
макар че аз, разбира се, не се намирам за съвсем не-мъдра ;)
цитирай
3. анонимен - Отдавна пушещата цена е демоде, с ...
01.03.2010 21:38
Отдавна пушещата цена е демоде, с привкус на немарливост...
Единственото, което може мъжете да харесат е липсата на воля, което могат да използват в тяхна полза.
цитирай
4. raylight - И ламята пуши
01.03.2010 21:41
, но не е секси
цитирай
5. trevistozelena - м да...
01.03.2010 21:44
обичайното предубеждение на непушача. и мъничко неясен порив за отмъщение - особено актуален напоследък :-Р
цитирай
6. trevistozelena - ще помоля
01.03.2010 22:09
ще помоля Великите Администратори да материализират края на постинга, където пише откъде точно е преписано въпросното есе. леко идиотско е тъкмо тази информация да не излиза по някакви забулени в мистерия причини
цитирай
7. sowhat - и така, като едно пушещо момиче
03.03.2010 09:56
не знам дали съм секси ( всъщност много добре знам, че съм), но едва ли е само заради цигарата, наясно съм с бунтарският си характер, но цигарата май е последният му завършек и о чудо , не кашлям след оргазъм.

целувала съм се с непушач, и след това съм имала нужда от 15 минутно измиване на зъбите и поне две дъвки.

нямам нищо против непушачите, но съм против те да са против мен.
когато някъде не се пуши, аз спазвам правилата.
но където аз мога да пуша, скъпи непушачи, не ми казвайте какво да правя и колко е вредно.

вредно е за мен. ако вие се чувствате застрашени от моят пушек, отдръпнете се и не ми пречете, на правото на избор. все пак аз не съм ви закарфичила за полата си.

тъпо е да ми размахва пръст, някой който не пуши и да ми казва колко съм вредна за обществото, а се качва в колата си и не спазва ограниченията или кара пил.

мога да дам още примери, но няма нужда.

и към автора на статията и към ивайла - вярно че са секси изброените мацки, но не заради цигарата, а заради дар-а Божи.
също толкова секси щяха да са и с близалка в устата. и Цветков пак нямаше да им устои.

защото г-на никъде не споменава колко са секси лелките от чистотата, чиято цигара не слиза от устните им.

поздрави!
Цветкова -сексапилен пушач :)
цитирай
8. sowhat - и така, като едно пушещо момиче
03.03.2010 09:57
не знам дали съм секси ( всъщност много добре знам, че съм), но едва ли е само заради цигарата, наясно съм с бунтарският си характер, но цигарата май е последният му завършек и о чудо , не кашлям след оргазъм.

целувала съм се с непушач, и след това съм имала нужда от 15 минутно измиване на зъбите и поне две дъвки.

нямам нищо против непушачите, но съм против те да са против мен.
когато някъде не се пуши, аз спазвам правилата.
но където аз мога да пуша, скъпи непушачи, не ми казвайте какво да правя и колко е вредно.

вредно е за мен. ако вие се чувствате застрашени от моят пушек, отдръпнете се и не ми пречете, на правото на избор. все пак аз не съм ви закарфичила за полата си.

тъпо е да ми размахва пръст, някой който не пуши и да ми казва колко съм вредна за обществото, а се качва в колата си и не спазва ограниченията или кара пил.

мога да дам още примери, но няма нужда.

и към автора на статията и към ивайла - вярно че са секси изброените мацки, но не заради цигарата, а заради дар-а Божи.
също толкова секси щяха да са и с близалка в устата. и Цветков пак нямаше да им устои.

защото г-на никъде не споменава колко са секси лелките от чистотата, чиято цигара не слиза от устните им.

поздрави!
Цветкова -сексапилен пушач :)
цитирай
9. trevistozelena - соуууу
03.03.2010 13:32
точно пускам нещо по въпроса за моралистите с девствените дробчета...

иначе се чувствам леко виновна да не би да съм прецакала иначе много любимото ми есе на нойзи. прекалено малка част преписах
цитирай
10. mglishev - Вярно си е!
07.03.2010 04:46
Пушачките са секси. Аз не пуша (освен на празник и хем ако ми хрумне), но две от три фатални мацки (ама наистина фатални) са пушачки или поне така гласи резултатът от скромния ми опит.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3005616
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930