Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2011 13:11 - на лов съм
Автор: trevistozelena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8656 Коментари: 10 Гласове:
15

Последна промяна: 10.02.2011 13:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Според легендата древен водач от народа на Лакота получил видение, в което паяк плетял мрежите си и разговарял с него за етапите на човешкия живот, за добрите и лошите сили, които се оплитат в нас...
...Нишки в сънищата. Метаморфози на съзнанието....
Когато видението приключило, паякът подарил на събеседника си паяжина с дупка в средата. Тя имала свойството да улавя добрите сънища и положителната енергия, а лошите сили да пропуска през отвора.

Капан за сънищата ти съм. Безотказна мембрана на съзнанието. Веднъж в седмицата сънувам паяци. Нишката е в мен.
----------------------------------------------------------------------
Капан за сънища:
Индиански амулет. Гони лошите сънища и кошмарите и привлича само хубавите. Зарежда се от слънцето денем. При направата му в него се вплита символиката на четирите елемента - въздух, вода, огън, земя.
Индианците използват естествени материали, които обработват по специални технологии. В повечето случаи вътрешните нишки - паяжината, се правят от сухожилия на елен или от черва на дребно животно. Външният кръг се изработва както от клонки, така и от различни кости - ребра, долна челюст и др. Кожата, с която покриват кръга обикновено представлява нарязана на тесни ленти кожа от меките части на животно (елен, бизон). Първо я щавят използвайки острите ръбове на камък, след това втриват в нея сварен мозък от животното и в последствие я поставят върху конус направен обикновено от млади жилави клонки, стоящ над огъня, за да я изсушат и опушат. Обикновено в центъра (окото на паяжината) се поставя някакъв полускъпоценен камък или манисто. Декорацията не е задължително от пера и варира в зависимост от човека, за когото се прави ловеца на сънища. Поставя се да виси над главата на спящия.
---------------------------------------------------------------------

...Нишката е в мен.
Нощем, когато съм на лов, умирам безброй пъти, обикаляйки чуждите сънища, плъзгайки се в съзнанията на спящите. На зазоряване винаги откривам съня, който търся. Поспирам. Наблюдавам. Изтръсквам му краищата. Пазя добре. Включително и себе си.

---------------------------------------------------------------------
Ловци на сънища:
Секта на хазарските свещенослужители, техен защитник била принцеса Атех. Те умеели да четат чужди сънища, да живеят в тях като в своя къща и да ловят, препускайки през тях, дивеча, набелязан за хващане - човек, предмет или животно. Записът на един от най-старите ловци на сънища е запазен и гласи:

"Насън се чувстваме като риба във вода - понякога изплуваме от съня, докосваме с око света на брега, но отново потъваме бързешком и жадно, защото се чувстваме добре само в дълбините. Когато изплуваме за кратко на сушата, забелязваме едно странно създание, по-тромаво от нас, свикнало да диша не като нас и залепено за своята земя с цялата си тежест, при това лишено от сладостта, в която ние живеем като в собствено тяло. Защото тук долу сладост и тяло са неразлъчни и са едно и също. Това създание навън сме също ние, но ние сле милион години и между нас и него освен годините лежи и страшната беда, която е постигнала онзи отвън за това, че е отделил тялото от сладостта..."
--------------------------------------------------------------------------
image



Тагове:   лов,


Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vippoker - интересено е
10.02.2011 19:53
интересено е
цитирай
2. trevistozelena - vippoker
10.02.2011 20:05
интересно е, благодаря :)
цитирай
3. magicktarot - Разкажи нещо повече конкретно за опита си със сънищата, стига да е удобно, разбира се...
10.02.2011 20:56
Или ме препрати към твои постинги, ако имаш такива,ще ми бъде много интересно. Преди около година се опитах да си направя ловец за сънища, но съм твърде несериозна и го направих по мой си начин така: от един гъвкав върбов клон, захванат в кръг като венец. Закачих го над главата си. Определено имаше ефект, той стоя няколко нощи и сънувах един важен сън,който ми даде отговор на един въпрос - но после котката ми го издърпа ловеца и някъде го попиля, изгуби се...
цитирай
4. trevistozelena - magicktarot
10.02.2011 21:40
може би точно така трябва да се правят капаните за сънища - както ти си усещаш, че ще върши работа. с този ник вероятно знаеш и че картите таро се подчиняват най-силно, когато сам си си ги изработил. интуицията е голяма сила, това знам конкретно, иначе другите писаници са ми просто познания, търсени от любопитство. даже си нямам капан за сънища. преди години една френдка ми беше подарила, но така и не го сложих, намотах го в чекмедже да чака да го оценя...
а сънищата... виж, извън опитите ми за поетика, понякога наистина имам усещането, че мога да хвана различни неща в съзнанието си и да ги предусетя. не по поръчка, а случайно. вярвам и в случайностите! не мисля, че сънищата могат да се тълкуват по съновници, например, или общовалидни символи. символите трябва да са твои връзки, които ти сам можеш да си проумееш и интерпретираш. случвало ми се е да сънувам ситуации с даден човек, които после наистина са се случвали, но не 1:1, а по-скоро като емоцията, с която са ме оставили в съня. ммм...трудно обяснявам... просто, когато сънят ти казва нещо наистина, някак го разбираш, хващаш нюанса, той е движещ, според мен. и, разбира се, за някои хора имаш по-силна интуиция, можеш да им доловиш сигналите, да изпратиш свои. сигурно това съм се опитала да напиша в постинга - курсивът е мой текст
цитирай
5. magicktarot - 4. trevistozelena
10.02.2011 22:33
И аз съм напълно против ползването на съновници и подобни:) Всеки символ в съня си е конкретен за конкретния човек. Има хора, които професионално или дори по усет могат да тълкуват правилно и чужди сънища, не само свои, но не са много. Яд ме е за това, но няма начин:) На първо четене се сетих, че курсивът е твой, не съм мислила друго...

Знам за личните карти таро - все се каня да си направя, но ми е трудно - много са малки, засега мога да рисувам само по-големи неща:) Може би, ако се реша, ще ги направя по-големи, после ще снимам всяка и ще я умаля:))) Всички, които са създали свои колоди са ползвали услугите на проф. художници, на мен засега не ми се прави това, но ще се пробвам любителски.

Навремето, като малка, доста се чудех дали когато сънувам някой и той ме сънува, в същия сън:))) Постингът ти ми напомни и за това. След това, вече като възрастна, два или три пъти ми се е случвало съвсем "случайно" да разбирам, че сънуваният от мен човек също ме е сънувал, в подобна ситуация, същата нощ... Рядко един сънувам човек означава самия човек - всичко в сънищата е символ, но стават доста странни неща. Това във връзка с "полу 1:1", за което казваш... Поздрави и успешни сънища!:)
цитирай
6. trevistozelena - magicktarot
11.02.2011 09:44
"полу 1:1" при мен са ситуациите, но не сънуваните човеци. тях ги разпознавам прекрасно. може да са с други образи, или въобще да нямат образи, или да имат образи, но да не мога да си ги припомня на сутринта, обаче усещам кои са. иначе ловът би бил прекалено хаотичен за вкуса ми:))
знаеш ли, че човек не може да си представи никога невиждан образ? непознатите не съществуват в съзнанието ти, следователно и в света ти - така излиза:)
поздрави и красиви сънища на теб:) нищо че е 10 :)
цитирай
7. анонимен - otkakto
14.02.2011 14:57
se nau4ih da ne sanuvam, lovzite na suni6ta hodiat gladni
цитирай
8. trevistozelena - анонимен7
14.02.2011 17:11
едва ли. ловците на сънища не преследват отегчението
цитирай
9. marcusjunius - Преди време си мислех, че да не съ...
17.02.2011 15:28
Преди време си мислех, че да не сънуваш означава да си постигнал пълно душевно равновесие. После разбрах, че означавало просто да нямаш какво да сънуваш и това се оказа най-тъжното равновесие на света - равновесие, в което везната е празна.
цитирай
10. trevistozelena - марк
17.02.2011 17:31
знам ли. да не сънуваш може да означава и че просто не са ти нужни ориентири в пространството. което звучи достойно, но не го прави по-малко скучно. аз лично обичам да ми е интересно.
гадно е в стаята ти на сутринта да влиза нищото.
твоите везни обаче едва ли са празни, пишеш така сякаш със сигурност не са :)
поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3007882
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930