Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2018 17:24 - Курс от Джобцентър 14.04.2018
Автор: ufanaut Категория: Лични дневници   
Прочетен: 422 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 24.06.2023 16:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 За съжаление (най вече за мен) и това ми се наложи да преживея.За Джобцентър ще напиша отделен роман.

За един месец отказах 3 курса предложени ми от моята бератерка (социалната работничка) и на 4-тия нямаше измъкване,защото или приемам или ме изхвърлят,а точно в този момент съм ужасно финансово нестабилен,а ако го започна и се откажа ще ме глобяват следващите 3 месеца със солидна сума.И така ,взех си брошурата и се примерих със системата ,поне си изпросих да съм 4 часа на ден,а не по 8,както е в повечето случаи.Не може така  да стоиш вкъщи,това не ми беше целта и някои да ти плаща,безплатен обяд няма си казах Аз....

Модул 1 от 3 ,като всеки е от 3 месеца


Мотивационен  курс за намиране на желаната работа.


Вторник и Петък има лекции с психолог(обсъждане на проблеми,справяне със стрес,намиране на решения ,мотивация,добри съвети как да се представиш пред работодател и т.н).През останалото време помощ при писане на Автобиография и Мотивационно  писмо,и всякакви  затруднения при обяви,фирми,борси за работа ,и още...На този курс ще ти помогнат да ги напишеш професионално  и най специални,и ще увеличат шанса ти да си намериш работа.Безплатна социална карта за градския транспорт (ако не си твърде близо),Флашка ,Интернет,и хора които биха ти помогнали във всеки момент...Уау ,много добре написана брошура нали?


Истината....


Курса започна в Понеделник,от 9ч сутринта.В една стая сме 15/16 човека,и чакаме вече 20 минути, и всички се чудим какво ще става?Влиза няква зелка и много ми прилича на или сръбнала или друснала,ама хилната и много добронамерена ,и ни раздава някви папки.Това са документите които трябва всеки да попълни при започване на курса.В тази папка има 50 листа,на всеки лист трябва да си напишеш името,датата,града,и да се подпишеш,на 50 листа....и да отговориш на още толкова въпроси,честно не помня какво съм писал,а и доста си спестих,но в един момент от толкова писане на името ми си го забравих.След това те викат и проверяват данните,които си написал.Моя ред дойде след 40 минути,понеже ни викаха,по реда в които сме дошли.Зелката ме попита защо не съм попълнил всичко?усмихнах се много чаровно и и отговорих ,че не разбирам всичко написано(аз и на Български нямаше да го разбера),тя се усмихна блажено и каза,че нямало проблем,и за днес сме приключили и мога да си ходя.На другия ден беше първата лекция за стреса,все едно бях на пазара и някои беше пуснал 15 радиа до дупка.Тези хора се надвикваха и обсъждаха стреса все едно са обладани от него,развиваха си теориите цели 4 часа,и накрая решиха да го разпънат,да го дъвчат и да го убият,тоя лош стрес..до следващата лекция( тя поне започна с закуска,хлебче,масло,салам или сладка,чай или кафе, всичко което остана,понеже беше в огромно количество си го прибраха немците за вкъщи,нищо ,че дори не попитаха дали може).На следващия ден ни показаха залата с компютри и ни отсвиха да си правим какво искаме на тях,на този ден залата беше пълна,на следващия беше наполовина ,а по нататък я имаше 10-15 човека я не,после разбрах защо?Всеки си вземаше болничен.Следващия понеделник помолих да ми помогнат да напиша Мотивационото си писмо правилно граматически,отговориха ми,че в момента са много заети и такива останаха в следващите 5 дена,все не ги хващаш в подходящ момент.Стоях 4 часа всеки ден пред един компютър и се чудех какво да ровя из нета за да си запълня времето,но иначе надзирателите гледаха и следяха много строго кога идваш,и кога си отиваш,и ако нямаш причина веднага пращат писмо до Джобцентъра(защото те са ти работодатели в този момент и те плащат това безумие) и те глобяват.Тогава осъзнах,че тези хора това работят,да наблюдават и да следят кой идва и кой не и всичко да описват в хиляди страници ,защото от това зависят заплатите им,които не са никак малки.А такива всевъзможни курсове се организират с хиляди само в нашия малък град,хиляди работни места за търтеи,курсове по Нищоправене.През ден  идваха разни представители на частни борси за работа и ни раздаваха визитки ,брошури,и разни боклуци,като всеки твърдеше,че те са Най-добрите в града...Дрънци,в тях се търсят само високо квалифицирани работници.Ето защо бях отказал 3 курса,бях чувал,но вече и зная със сигурност,а когато попитах съседа до мен,какво прави тук,не е ли ядосан,че нищо не правим,той ми отвърна,че по този начин,хем си спестява ток,парно,Интернет и му плащат от Джобцентъра и няма никакво намерение да си намира работа - Добра схема нали? и се усмихна доволно човека.А аз ? аз ли...седнал съм да се противя на схемата и системата... започнах да ходя един ден ,а през останалото време бях в болничен,така и вълка сит и агнето
цяло...

Е,не стоях 3 месеца,намерих си работа дори с моята зле написана  Автобиография  и Мотивационно  писмо извадени от Интернет и се отървах.  



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ufanaut
Категория: Лични дневници
Прочетен: 166266
Постинги: 140
Коментари: 248
Гласове: 2705
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031