Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2007 02:45 - свещи
Автор: trevistozelena Категория: Тя и той   
Прочетен: 2877 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 18.03.2009 15:54


     Атеист съм. Не защото е модерно, а защото е по-честна гледна точка към живота. Това няма значение. Идеята е, че рядко влизам в църкви. Но ето на - днес ми се случи, бях в една малка църквичка. Не защото напоследък все по-силно ми убягва смисъла и съм решила да повярвам, а просто защото ме заведоха.
      Стана ми приятно. От уюта на доста притъпената светлина и от тишината на плавни движения и приглушени стъпки (хората се движат особено безшумно и плахо в църква, това ми харесва). 
       Не са ми интересни иконите. Съдържат прекалено много цвят и това в някаква степен обезсмисля образите. Гледах стойките със свещи (вероятно имат някакво специално име, но или не го помня, или не го знам) - онези високи свещници с няколко концентрични кръга от малки гнезда за свещички. Винаги те ми привличат вниманието, прекрасни са с озарението от плаваща светлина.
       Тогава ги видях! Двете свещи от по-горен ред. От баба знам, че е глупаво да си слагаш свещичката по-нависоко, защото пламъците от долния ред скоро ще я затоплят и пречупят. Вероятно има някаква дълбока философия в това просто правило, но ако я изтъкна като извод, той ще бъде банален (сами се сетихте - мъдростта на горните и долните редове, бързата тленост на горните...ала-бала).
      Но да се върнем на моите две любими свещи. Знам, че са на някой друг, обаче аз си ги открих и аз ги изгледах (изгледах ги наистина, като пиеса), така че ги броя за мои. Както споменах, те бяха неблагоразумно поставени на горното ниво в свещника и ги забелязах в момент, когато непоправимо се огъваха, размекнати от топлината. Свеждаха се някак жалостиво и плавно...като на забавен каданс. Но се свеждаха една към друга и това вече ме довърши (и без това напоследък си ходя с посъбудена чувствителност).
       В един миг пламъците им се докоснаха. Общата светлина наруши плавността. Моментът стана някак внезапен. Забързан. Не се появи синхрон, нищо подобно. Топяха се много по-неумолимо, пращейки. Изглеждаха докоснати взаимно, не точно сляти. Самоизпиваха се - това е думата. Пламъкът трепкаше красиво, малко нестройно. После се разделиха за момент. Едната свещ се приведе много по-ниско, странно огъната към другата. Пламъкът й тръгна нагоре - отново безумен...силен. Огънят близна по-изправената свещ (реших, че е женската), но този път през средата. Счупи я твърде категорично. Като на някакъв шантав рентген се показа кончето й, съвсем оголено под стопения парафин. Запали се и там....
       Вече говорим за огнени езици и съвсем не е пресилено... Пращяха капки и от двете свещи. Страхотно красиво към земята започнаха да летят парчета пламък. Много, много живо.
      Мъжката свещ, вече почти хоризонтално изкривена, облизваше огнено цялата женска и тя се стопи, капейки върху него. Остана малко парченце от основата й, което продължи да гори в неговия пламък.
        Тогава ме задърпаха да си тръгваме и не можах да догледам. Но и не беше останало кой знае какво за гледане. Вероятно още половин минута съскане и светлина



Тагове:   sex,   свещи,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gioia - ...
11.06.2007 07:50
Позната ми е тази гледка :)...освен пък и аз да си ходя с някаква разбудена чувствителност :) абе, тя моята направо май си страда от безсъние напоследък :)
Усмихната и хубава седмица!
цитирай
2. candysays - :)
11.06.2007 12:40
Много красиво наблюдение... и описание!...
Разкошно даже!

Поздрави и от мен :-*
цитирай
3. trevistozelena - gioia
11.06.2007 13:47
разбудената чувствителност е малко тежък камък, но има и нещо красиво в нея. абе, странна настройка. минавам през безумно много гледки, метафори и възприятия. не говоря за трева, макар че почти така звучи.
прекрасна седмица и на теб!
цитирай
4. trevistozelena - candysays
11.06.2007 13:49
странно истинско беше. леко нагарчащо.
целувки, канди:-*
цитирай
5. анонимен - 12345
11.06.2007 15:43
това е първата ми статия (не точно), която ти чета.... доста добре се е получило, мисля че си услпяла да уловиш мига :) а ти чу ли ми подкаста? :)
цитирай
6. trevistozelena - о, митко
11.06.2007 15:46
приветче:) не съм, защото все още съм без програма за случане на музика. нямам идея кога ще се активирам да направя нещо по въпроса, но със сигурност веднага ще кацна в твоя т.нар. подкаст:)
цитирай
7. ivoberov - Така е. Безпокойствието, че дори и ...
11.06.2007 17:00
Така е. Безпокойствието, че дори и страданието и нещастието изострят наблюдателностт, чувствителността и ума. Щото човек трябва да се оправя, когато е на зор, нали.
Лошото е, че след една граница те убиват. Ти си далеч от тази граница. Трябва и си длъжна да си щастлива, ако въобще тези неща биха могли да се вменяват като дълг.
И сега нещо за забавление. Вземи кибрит. Постави две клечки една до друга - едната по-голяма, мъжката, и една по-малка -женската. Заклещи ги някак в кутията, така че да стоят една до друга. С трета клечка ги подпали. Наблюдавай как ще се огаъват, как ще се приближават една до друго, дали ще се слеят, или раздалеват.
Таща ще познаеш какво ще стане с любовта ви
цитирай
8. trevistozelena - ivoberov
11.06.2007 17:08
бих казала, че думичката "трябва" не ми е любимата. и е така. но не в случая, така че - мерси, Иво:)
трябва ли ми кибрит, след като видях свещите? имам един, но ми е ценен по сантиментални причини - носи ми късмет, така че ще трябва (ето, пак "Трябва"!) да инвестирам в закупуването на друг. ако чуеш за пожар на "Хладилника" - чувствай се виновен: аз, двете ми леви ръце и съвета за кибрито-забавлението са това:)
цитирай
9. magrathea - :)
11.06.2007 18:22
Докато четох разказа ти се сетих за последния път когато ходих на църква. Май беше на Великден....не съм сигурна, но като се замисля май само тогава "спазвам традицията"....както и да е...
Мисълта ми беше за символиката на свещите.....Помня, че бях купила много. Предпоследната, която запалих беше моята. В момента, в който я поставях видях, че едва тлее и всеки момент ще угасне.....Тогава момичето, което беше с мен каза "Чакай..." и я запали, с нейната свещ. Тогава си казах "нещо ще стане с мен и тя ще е човекът, който ще ме извади от кризата" Нямам представа защо го правя, но имам навика да "гадая" по свещите за това, как ще протече животът на този, за когото е била наречена. И за добро или лошо винаги съм се оказвала права.....
Ако не бях попаднала на постинга ти, нямаше да се сетя за случилото се, но няколко месеца по-късно си давам сметка, че и този път съм била права.
цитирай
10. sineater - митко и подкаст на едно място?
12.06.2007 17:48
звучи познато...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3007376
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930