Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2007 22:12 - как да станеш интелектуалец
Автор: trevistozelena Категория: Забавление   
Прочетен: 9103 Коментари: 34 Гласове:
0

Последна промяна: 18.03.2009 15:51


      (кратко ръководство с ухание на нафталин)

       Поздрав за siromahov - Разбира се, съвсем не визирам него, просто откраднах идеята му за "Как да станете едикакво си" и сега се чувствам длъжна поне да го поздравя:)

       NB: Ако си ентелегентно същество няма да ти навреди, но пък и няма да ти помогне кой знае колко. Освен това, ако наистина си интелигентен, то едва ли напираш да станеш интелектуалец.
      Извод: Интелектът съвсем няма пръст тук. Правилата обаче са важни, записвай:

      1. Дрес код:
      Обличай се и ухай на интелектуалец. По дрехите ще те познаят, честна блондинска!
     За целта изрови от гардероба на някой твой далечен предтец актуално костюмче. Двуредното закопчаване сторва чудеса за интелектуалния ти имидж. Панталонът с басти - тоже! Добре е да си решен във възможно най-убития цвят - нещо кафеникаво или тъмно синьо ще пасне перфектно. Въобще, гледай да си убит отвсякъде. Ако дрешките ти намирисват на мухъл - още по-добре (ако не - нафталинът също върши работа). Ако пък ти наприличваш на мухъл, визията ти е от само себе си завършена, честито!

      2. Едно съществено допълнение - избери си някакъв собствен уникален аксесоар. Той ще те отличава от останалата интелектуална паплач и ще е един вид "намигване" към хорицата, които ще ти се вържат, че наистина си нещо...хм...самородно такова.
      Гледай да си избереш шашав и цветничък отличителен знак. Съжалявам, но папийонката вече е запазена марка... Но пък остават още няколко все още незаети хрумвания. Примерно, деликатна корделка на интелектуалния ти врат, ръкавели с ухилени човечета или пък сигнално оранжеви връзки на обувките. Въобще - импровизирай сам, няма да ти върша цялата работа!
      А, да, белите чорапки са тъпа идея. И без това половината от бъдещото ти обкръжение открай време си ходи с такива.

     3. Сега изглеждаш убедително интелектуален и е крайно време да помислиш за собствен продукт на възвисената ти мисъл. Започни със скромна стихосбирка. Стилът на интелектуалците е учудващо лесен и от раз можеш да спретнеш дори 2-3 книжки. Просто римувай и да не ти пука! Не очаквам от теб веднага да постигнеш висоти на мисълта като например римуването на "баничка" с "Ваничка", но с малко упоритост ще ти се получат почти толкова успешни творения.
       По-добре потренирай ден-два в домашна обстановка. Правиш си там нещо и си римуваш непринудено. Говори си сам за благозвучност, а и като знак на новата ти интелектуалност. Примерно на 5 минути си измърморавай по някой бисер като:
                                "На терасата отивам
                                мушкатата да поливам"

                   или:     "Котката  ми се разгони,
                               мамка му и животинските хормони!"

                  или:      "Ех! И утре ще вали -
                                казаха по BTV..."

        След още няколко такива интелектуални напъни започни сериозно да твориш. Следвай същия модел, но излез от профанното си ежедневие и третирай сериозни екзистенциални проблеми. Ето един прекрасен пример с разсъждение за неумолимостта на времето, лека еротика и размазваща самоирония (но не ми го кради!!!):

                      Ех, съдба, съдба злощастна,
                      как напирам да те прасна...
                      Вчера гледам - мацка страстна,
                      ала знам - не съм способен да я...джасна.
                      А детето ми порастна...

       Ето, лесно е. Още 30-ина сантименталности в този дух и си готов със стихосбирката! И вече преминаваш на следващото ниво:

        4. Започни да посещаваш разни събития с нашествия на други тебеподобни. Ще си отпиеш на аванта!:) Освен това може и да хапнеш прилично, стига да се вредиш навреме и да изблъскаш умрелите от глад профани пред бюфета/шведската маса или каквото там са приготвили. Готино, а?:)
            Обаче... Не се увличай! Гледай да имаш вид, сякаш съвсем не ти пука за пиенето и кльопачката, а си там, за да побъбриш интелектуално с другите интелектуалци. За целта постоянно предъвквай теми като: "Декадентския характер на нашето съвремие", "Метафизичната същност на пост-комунистическия социум" (въобще на  всяка втора дума повтаряй "социум" - освен че показва известна ангажираност на светлия ти дух, звучи далеч по-внушително от "общество").
            Когато лекото бъбрене и изпитият концентрат създадат топла приятелска атмосфера (тоест, когато никой не успее да каже "екзистенциализъм", без да си оплете езика) потърси Недялко, Стефчо Цанев или някакъв подобен задник, потупай го приятелски по рамото и гледай всички да те видят с него. Оттам нататък интелектуалният ти статус е гарантиран.

       5. Отдай се на обществена дейност. Организирай литературни четения по села и паланки. На плаката с големи букви напиши ПЪРФОРМАНС (селяните буквално се възбуждат от такива думички), а с малки буквички по-долу все пак поясни за какво иде реч: "литературно четене". Събери колкото можеш повече балъци и ги размажи с нечовешките си рими.
         Бъди модерен, с висок звънлив глас произнасяй по някоя псувня тук-там - разкрива бунтарската ти същност, а и впечатлява свенливите моми. Ако кажеш достатъчно убедително и с патос: "ще размажа тоз живот от чукане бясно!" нищо чудно още привечер да се разделиш с девствеността си на има-няма 55 години!

        Понеже ми писна да ти обяснявам, ето накратко още няколко стъпки към утвърдяването ти в интелектуалния социум:
         6. Напиши пиеса. После втора;
       7. Намърдай се с нечовешки усилия в политиката. Струва си;
        8. Подкупвай водещите на сутрешните блокове да те канят и съответно показват по тИливизията, колкото ти е възможно по-често. Дрънкай с трагично изражение и жалостив глас предимно за липсата на пари в културата.
       И, така де, приемай се насериозно. Това е най-явният признак на BG-интелектуалеца



Тагове:   нафталин,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eldorado07 - Верни наблюдения, но такива пер...
29.05.2007 22:50
Верни наблюдения, но такива персони има достатъчно като бройка и в блога, забелязала си го, мисля! А и все повече стават, с пукването на пролетта особено...
цитирай
2. trevistozelena - eldorado07
29.05.2007 23:03
визирам единствено и само чиста проба клонинги на Недодялко и сие. тежките случаи в блога са от малко по-различно естество, мисля аз:)
цитирай
3. nait - Мааалиииии
30.05.2007 11:54
Това се казва удар в десятката:) Постът ти има само един мъъъъничък недостатък - няма да го прочете който трябва
цитирай
4. trevistozelena - nait
30.05.2007 13:30
:) дори не ми е цел да ме чете, който трябва (а кой трябва?:) ), важното е весело да става. нали не очакваш аз да се приемам насериозно?:)
цитирай
5. nait - Не бе, не:))
30.05.2007 13:39
Както се казва, майтап да става. А пичът с папиьонката го мернах в Уно онази вечер:))) Тооочно беше на кьорсофра и имаше дълбокомисления вид, който си описала:)))
цитирай
6. trevistozelena - nait
30.05.2007 13:42
той е твърде частен случай (вероятно папийонката го е направила различен). интересното при него е, че си е ерудит съвсем наистина, но за съжаление е болезнено досаден. кофти.
цитирай
7. nait - О, зная това
30.05.2007 13:53
А че е досаден, макар че впечатлнията ми не са лични, а на една приятелка - също знам. Умен е, това е ясно:))) Но и това за софричката също е вярно, повярвай:))
цитирай
8. boyoto - Wow
30.05.2007 14:09
това беше разбиващо, често. Дай да се договорим за заплата да те цаним в нашто списание :)
цитирай
9. eldorado07 - за кви пари става въпрос?
30.05.2007 14:41
за кви пари става въпрос?
цитирай
10. sulla - Да организираме курсове!
30.05.2007 16:28
Така, само със съвети, не става. Трябва да се направи нещо като неделно училище, където желаещите да идват и срещу заплащане да овладяват стъпка по стъпка тънкото изкуство на интеректуализЪма. Ако организираш такъв курс, аз ще се запиша.
цитирай
11. trevistozelena - бое
30.05.2007 16:34
единственият проблем, че ентелектуалец знам как се става, но по въпроса как се става бизнесмен хич, ама никак не знам... ако все пак списанието ти е съгласно да ми плаща за ентелектуалните творения - няма лошо, колкото дадете все е кяр:-Р
цитирай
12. trevistozelena - eldorado07
30.05.2007 16:35
как за какви? за луди пари:)
цитирай
13. trevistozelena - sulla
30.05.2007 16:43
хехех днес отвсякъде ми изпращат оферти:) ами, сула, ти освен да преподаваш, не виждам какво друго можеш да правиш на сбирките... искам да кажа, че отдавна съм забелязала лекотата, с която римуваш "салати" с "домати", "ракия" с "Мария" и "баничка"...не, не с "Ваничка", а с "каничка". въобще основното предизвикателство си го преодолял, овладял и обладал. другото са подробности. притеснява ме само това, че няма да ти ходи кафеникав костюм с басти на панталоните... но...не знам:) и, да, ще се наложи да се откажеш от парфюмите, а не ми се вярва да си готов на това...
цитирай
14. sulla - Готов съм на всичко за идеята!
30.05.2007 17:02
Ти само дай знак и съм готов дори да си пусна косми под мишниците!
цитирай
15. sineater - ?!
30.05.2007 18:04
аз просто недоумявам... има една такава емотикона в кип-а.

продължавам да недоумявам...
цитирай
16. trevistozelena - сула
30.05.2007 19:31
а на раменете?
цитирай
17. trevistozelena - sineater
30.05.2007 19:33
аз съвсем недоумявам...някак не ще успея да ти помогна. което е жалко, но поне ще те вдъхнови сам да доумееш
цитирай
18. eldorado07 - Не им се сърди ТОЛКОВА на графома...
30.05.2007 21:25
Не им се сърди ТОЛКОВА на графоманите, и те душа носят, а ако ги нЯмаше ТУК, знаеш ли каква скука щеше да е?
Все едно да я нямаше ЦСКА начело с индийиците...Левски тогава кой щеше да бие и мачка като валяк, а? Помисли и за това, имай милост!
цитирай
19. trevistozelena - eldorado07
30.05.2007 21:44
как ще им се сърдя на двамата графомани (за сула и sineater говорим, нали?)! че аз ги обожавам и особено единият знае много добре това:) не гледай, че ги бъзикам, то е нещо като другарско гъделичкане, графоманите много си падат по такива заигравки. ако ги бях разярила, щеше да забележиш по накълцаните ми на салата уши:)
цитирай
20. анонимен - Aaaa, edva li, te sa kavaleri:) A i ti ...
30.05.2007 21:50
Aaaa, edva li, te sa kavaleri:) A i ti si gotina
цитирай
21. bamby13 - Много приятно написано :-)))
31.05.2007 15:08
освен с писаческо-драскачеща-пУетична дейност и римуване на вдовица с краставица, може и с рисувателна да се занимаят. Пример-натопяват се лапичките на домашния любимец в боя- всЕка лапичка в различна боя и после го пускаш да се раз'ожда по бЕло платно. Авангардизъм в действие..
цитирай
22. siromahov - супер свеж текст!
31.05.2007 20:03
тревистозелена, зарадва ме:)))
много точни попадения.
изключително ме вълнува речникът на "интелектуалците"
освен "социум" има и други характерни лафове: ако си интелектуалец, номерът е да "случваш" живота си (тва не знам как става) и да живееш "тук и сега" (сякаш имаш друг избор).

освен ПЪРФОРМАНСИ е хубаво да удариш и някоя друга Инсталация, без да се тревожиш, че ще те вземат за електротехник.

стиховете са хит. но едва ли ще се роди друг поет, който да е на нивото на гениалното "баничка-ваничка". тва е шедьовър!

:))))))

браво, тревистозелена, пишеш свежо и забавно!



цитирай
23. trevistozelena - siromahov
01.06.2007 01:05
мерси, мерси:) и ти ме зарадва, че вероятно няма да ме съдиш за плагиатство на идеи (всички плагиатстват, но аз съм по-хитра - предварително си признавам и после никой не ми се сърди:))
интелектуалците, които "случват" живота си, също плагиатстват и то не от кой да е, а от Кафка. само дето при него някакъв си град "се случваше" и явно ще си остане единственото успешно "случване" на нещо во веки веков. да случваш живота си вероятно е твърде сложен метафизичен процес, но за съжаление никога не съм я разбирала тази проклета метафизика, та не мога да ти обясня как точно се прави:(
иначе сега се сещам, че твърде много възлови аспекти съм пропуснала в ръководството. да не говорим, че забравих да спомена колко важно е да викнеш на пърформанса подрънкваща на китара стара дружка, която, така да се каже, да те озвучи....колкото може - толкова, стига да е от сърце. но нищо, прохождащият интелектуалец трябва сам да се сблъска с тук и сега-то, за да разшири списъка:)
цитирай
24. sis - пишеш
01.06.2007 14:19
свежо като зелено :P
много ми хареса текста ти!
:):):):)
цитирай
25. trevistozelena - sis
01.06.2007 14:21
:) мерси, радвам се, че те е забавлявал:)
цитирай
26. sineater - ами аз в 12:15 ще се изакам тук
02.06.2007 00:18
заседанието на графоманите е утре в 11:30 на ъгъла на опалченска и стамболийски. ще гледаме карибски пирати в мола. всички насрани да заповядат.

това е графомания. когато разберете какво казват сула и синийтър, ще разберете, че нещо във вас се е променило и сте започнали да мислите.

поздрави на авторката. започнете да одобрявате алтернативността на живота около вас :) когато спрете да се страхувате от критика, ще си поговорим като човеци.
цитирай
27. trevistozelena - sineater
06.06.2007 20:35
жалко. винаги ме е било страх от критика - просто факт. не твърдя, че съм достатъчно зряла, дори не опитвам да изглеждам такава. жалкото е, че явно ще можем да поговорим като човеци в твърде далечно бъдеще. иначе - поздрави и на теб. това, че няма да говорим по никакъв начин не ми пречи да те чета
цитирай
28. ivoberov - С възмущение
08.06.2007 00:47
В контекста на вашия дискурс съм длъжен да заявя, уважаема госпожо, че в експозето ви липсва онази онтологичната кохерентнтост, която би го направила адекватна на съвременния социум и неговата емпирична битийност.
Те е все едно продавачката на пазара да ми каже :
“Иво, на ти
Зеле, на “
Пък аз да й река:
“Не ща го, щот не си
Тревистозелена”.
Или пък
“ Искам зеле, но
тревистозелено”.
И за държавата не сте права.
Ако съм написал например :
“Аз съм заключеник в мрачен затвор
Жалби далечни и спомени лишни “
То ще го довърша така:
“ И се промъквам подобно на чвор
Между гърдите ти пищни”.
Ми да. Що не. След като никой не се грижи за културата.
Ако, обаче в този дискурс ми отпуснат средства достойни за моя социум и кохерентни на емпиричната ми битийност, то в този онтологичен контекст мога да довърша стихчето и така :
“ Сън е бил, сън е бил тихият двор
сън са били белоцветните вишни”
Вместо да се промъквам подобно на чвор
Между гърдите й пищни.
цитирай
29. trevistozelena - ivoberov
08.06.2007 01:24
тоест, битието определя същността? вероятно е така. но ако битието определя и скудоумието в нечие изкуство, то значи е по-добре въобще да няма претенции да се нарича изкуство. по-добре никакво, отколкото изморено, мисля аз.
не,не откривам онтологична причина за бездарното писане. приемам вариант, при който интелектуалецът Х пише нещо стойностно и после се оплаква, че усилието му не е било достойно заплатено, но ми се струва леко жалък варианта, където интелектуалецът Х пише алабализми и после заявява, че алабализмите съвсем нямаше да са алабализми, ако бяха заплатени достойно.
нямам идея защо припознаваш себе си като "интелектуалец", преди малко пак четох блога ти и ми се стори, че не носиш панталон с басти. ениуей.
тъй като не се изживявам като "госпожа" и намирам за уместно обръщението на ти в настоящото пространство, се надявам да не приемеш за обида и факта, че не използвам учтива форма.
иначе - поздрави. стори ми се, че има и лека доза самоирония в коментара ти, което ти прави чест
цитирай
30. ivoberov - Бях изцяло самоироничен и майта...
08.06.2007 01:49
Бях изцяло самоироничен и майтапичен, явно иронията ми е била прекалено тънка и се е прокъсала като прососурляк
цитирай
31. ivoberov - А иначе това, което си написала м...
08.06.2007 01:55
А иначе това, което си написала много ми допадна, особено за папийонката, аз някога, когато четях на "Култура" , защото го получаваххме в редакцията му виках "дискурса", защото той нямаше нито една статия в която да не употреби думата "дискурс". Но друг път може да поклюкраствам за него.
И ако говорим сериозно то интелектуалци в България просто
няма, няма, няма, няма
Или пък са се изпокрили някъде
цитирай
32. trevistozelena - ivoberov
08.06.2007 11:47
:) упс...
цитирай
33. siromahov - не знам
08.06.2007 15:51
доколко битието определя същността, но съм убеден, че битието определя писането.

отваряш например вестник "Стършел" и четеш измъчени смешки за неплатени сметки за парно, акциза на домашната ракия и плетените жилетки на вуйна им.
и разбираш, че авторите са измъчени хорица, които не си плащат парното, пият домашна шльокавица и носят плетени жилетки от леля си.

забележително е как онова, което пишем ни описва:)
цитирай
34. trevistozelena - siromahov
08.06.2007 19:27
всъщност се изложих с горния коментар.... цитатът беше, че битието определя съзнанието, но нали съм тревистозелена, простено ми е да забравям това-онова:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2999847
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031