Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2009 19:49 - старият вестникар
Автор: trevistozelena Категория: Други   
Прочетен: 7701 Коментари: 37 Гласове:
0



          Той беше путка с претенции. Отгледан в прекрасните традиции на "Работническо дело" и "Отечествен фронт" и отрано проумял полезността на трайното скатаване и потулване из прашасалите ъгли на битието.
           Той беше ходещ парадокс. Именно трайното скатаване и потулване из прашасалите ъгли на битието неведнъж загладиха попроскубания му косъм в мрачните години на миналото. И ако това е априори ясно, то малцина биха дали отговор на въпроса как, за бога, ролята на шушумига се оказа крайно благосклонна към него в далеч по-претенциозното настояще. Има хора с блестящ усет към това по какъв начин да се ориентират в пространството, та дори и бидейки тъповати путки, да удържат някакво поносимо ниво на съществуването си. Той беше от тях - факт, който рязко трансформира съжалението ми в напоителна форма на презрение. Такъв тип презрения остават неразбираеми за него во веки веков - откритие, което рискува да ми докара нова порция съжаление и да завъртим кръга до ниво свещена досада.
             Природата му бе изпълнена със Стефанцаневски тип интелектуалщина, автоматично превръщаща го в коктейлно-кръчмарска натура. На коктейлите се добираше успешно до чинията с луканки дори преди най-амбициозните себеподобни, а в кръчмата имаше навика да се хвали с въпросните постижения. (Виждала съм го и на двата бекграунда - отиват му безумно). Не пропускаше и легендите за това с колко точно световнонеизвестни величия се среща в тинестите светски среди, като в мокрите си фантазии най-често се оказваше потупан по рамото и непринудено заговорен от тях. Познаваше всички и фактът, че рядко се случваше някой да познава самия него му изглеждаше по-скоро пренебрежителен.
               Той беше печално неграмотен. Хората с изумление четяха култовите му статии и вероятно защото и те не бяха съвсем хора като хора, пропускаха да му съобщят, че ефектът от духовните му напъни подозрително наподобява ефекта от четене на кандидатстудентски бисери. Колчем свръхспособностите му да твори абсурди в соц-стил се поизчерпваха, просто размазваше задник пред интернет и добросъвестно копипействаше фрагменти с фундаментално значение. В неговия случай втората алтернатива като че ли е по-хуманната.
                 Той беше путка с претенции, която един ден се взе насериозно и най-претенциозно се гръмна



Тагове:   вестникар,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ianchefff - е па,
10.03.2009 19:51
кой е този тип?
:))
цитирай
2. trevistozelena - янчеффф
10.03.2009 19:52
а, не знам...представих си го:)
цитирай
3. sa6osladura - ...
10.03.2009 19:54
ба си майката!т'ва верно лие?
цитирай
4. borsi - Забелязал съм, журналистите на...
10.03.2009 20:00
Забелязал съм, журналистите най-обичат да се хвалят с това кого познават.
За това е трудно да се говори с журналист :)
При разговор за политика примерно, през цялото време ще те питат - "А ти познаваш ли еди кой си?" (някой политик) - сякаш държа да го познавам, а при разговор за бизнес - "Ти познаваш ли еди кой си?" (Някой бизнесмен, често от назначените) - сякаш и с него държа да се познавам.
Ако се говори за друго, следва - "Еди кой си (тук пак се цитира някой известен според тях) каза еди какво си, веднъж!"

Шантава работа. ))
цитирай
5. haralanov - Здрасти...
10.03.2009 20:05
Хей,не съм си представял толкова груб стил от теб!Чета те всяка седмица във в.Седем но....Поздрави!И не,че ухото ми не е свикнало на такива работи...
цитирай
6. trevistozelena - borsi
10.03.2009 20:51
:) шантава... в най-традиционния случай "познанството" е някое взето преди време интервю, грижливо запомнено единствено от журналиста
цитирай
7. clan - Малко нелогично ми звучи това
10.03.2009 20:52
с претенциозното пръсване на кратуната, след като цял живот си е бил путка човека, ама щом казваш...Поздрави
цитирай
8. trevistozelena - хараланов
10.03.2009 20:54
хей, здравей:) ами емоции разни... каквото и да си говорим, по-подходящото място за изливане на емоциите определено е блога. във вестникът, предполагам, би прозвучало леко абстрактно:) поздрави и на теб!
цитирай
9. trevistozelena - clan
10.03.2009 20:56
ех...мислиш ли, че наистина е по-скоро невъзможно?... жалко, финалът беше пожелателен:)
цитирай
10. clan - Уважаема Тревистозелена,
10.03.2009 21:01
дори с риск да прозвуча много претенциозно,сещам се за началото на Стайнбековата "За мишките и хората", където повестта започваше с това, че и най-добрите мечти на мишките и хората обикновенно остават неосъществени.Май така звучеше. А иначе, да. Много хубаво би било пожелателните финали да се случват. :)
цитирай
11. borsi - Забрави коктейлите. Да си поканен ...
10.03.2009 21:29
Забрави коктейлите. Да си поканен на "коктейл" е голяма работа :)))
Все пак, да не отнемаме на хората дребните житейски радости, които осмислят живота им ;)
Някой са като месечината. Могат да греят само отразена светлина, но понякога ми е било трудно да прикрия прозявката си :)
цитирай
12. dressy - :))
10.03.2009 21:32
екстра
цитирай
13. trevistozelena - clan
10.03.2009 21:35
мда...подозирах, че към края реализмът твърде рязко прескача към фантастиката...
мишките и хората дойдоха тъкмо на място, приятно претенциозни са, не се безпокой:)
цитирай
14. trevistozelena - borsi
10.03.2009 21:38
а, не си и помислям да отнемам някому нещо тъй съществено. просто завиждам - виж как някои лесно си намират Смисъла. пък аз с това фатално привличане към камю....
цитирай
15. trevistozelena - dressy
10.03.2009 21:39
абе май не е много екстра, ама...ядосах се днес...
цитирай
16. borsi - Камю е черногледец-песимист. Не си ...
10.03.2009 22:11
Камю е черногледец-песимист. Не си вгорчавай живота с него, освен ако не говориш за коняка Камю, а не за писателя. Конякът в умерени дози навявал оптимизъм, а писателят ще те хвърли в лоното на алкохолизма и депресията ))))
Завист ... Ех, не губи надежда! Някой ден и ти ще говориш като изпечена вестникарка - "Знаете ли вие аз с кого съм седяла на една маса! Ехе-е ..."
Нещо като стар боцман от БМФ, разказващ колко пристанища е посетил.
цитирай
17. trevistozelena - borsi
10.03.2009 22:15
опппа...ще се караме!:) Камю е твърде оптимистичен и освен това свръхчестен, ако искаш да знаеш. черногледството е само първо впечатление в неговия случай - помисли:)
а, между другото, така и така ти повдигна въпроса, ама...ако знаеш с кого бях на една маса на нова година... направо ще паднеш:))))
цитирай
18. borsi - Признавам си без бой. Чел съм само ...
10.03.2009 22:29
Признавам си без бой. Чел съм само "Чумата" (хареса ми) от него, после две седмици бях на антидепресанти, половин кило трева дневно и развих параноя към бацили и хора. За малко да се оттегля от живота в къща далече от всичко живо, пазена от зли кучета и със запас от 200 кила мишеморка в килера, но размислих и се отказах.
Обещавам обаче да мисля по Камю и да прочета още нещо.
Поне ще може после да се изфукаш (ама не прекалявай много де ;)), че си отворила някому очите.
Не зная с кого си била, но съм готов да те чуя. Обръгнал съм на всичко, но за всеки случай - Стиснал съм зъби и с две ръце стискам и ръба на бюрото си, за да не падна.
Ако е много стресиращо, кажи ми от сега за да се завържа или да си постеля меко ако ще падам.
цитирай
19. trevistozelena - borsi
10.03.2009 22:41
гига потресаващо е...остави. пък и не искам да се фукам... хората като разберат, че си карам новата година с румен петков какво ще си помислят... или пък че тошо тошев е бил на съседната маса... айде сега...аз какви други познавам, няма смисъл да се изтъквам. пък с васко (найденов,де) по телефона като си говорихме е оня ден - един час, ти казвам! знаеш ли каква сметка навъртях...остави. ама нали сме приятели...
цитирай
20. borsi - Не биваше всичко така на веднъж! ...
10.03.2009 22:53
Не биваше всичко така на веднъж!
Такива потресаващи вести се не казват от раз на неподготвен психически човек! Ако съм на теб и съм се здрависал с някой от тях вече няма да си мия ръката! Да! никога. ... А някой ден, след години, ще разказваш на внуците си, а те ще те гледат с ей-й-й такива О О опулени очи. Приказките за Пепеляшка и Котаракът в чизми ряпа да ядат.
Разби ми нервите и ме зареди с черна и бяла завист за години напред.
Не беше честно!
цитирай
21. trevistozelena - borsi
10.03.2009 22:57
еее ти пък! бива ли такова вълнение! че ние сме си приятелчета с тях, кво толкова. лафим си, сръбваме, гледаме се от двата края на масата...и така:)
цитирай
22. borsi - Да бе, така ще кажеш ти. За теб сиво ...
10.03.2009 23:04
Да бе, така ще кажеш. За теб сиво ежедневие, за нас събитие. Сръбвали си били.
Сега ти мярнах снимката, че са те гледали е почти сигурно, ама ти пък какво има да им гледаш?
цитирай
23. анонимен - Познавам я тая Путка !
11.03.2009 09:40
Колежка ми е !
Работим заедно , но днес ми изтри и трите постинга , с които исках да се представя пред милата аудитория.
Какво да се прави ТПЗ си е и ТПЗ ще си умре.
В превод - Тъпа Путка Заспала.
цитирай
24. анонимен - Интересно защо, след като съм регистриран в Блог,бг
11.03.2009 09:44
Репликите ми излизат като на анонимен потребител ?
Може би на тоя въпрос ще ми отговори поредната тъпа путка заспала, която изтри постингите ми и данните в профила ми ?

С любов към путките тук : Moderator
цитирай
25. анонимен - румен петков
11.03.2009 09:45
момиченце имаш късмет , че не спомена името на ресторанта,внимавай в картинката ,защото можеш да си имаш неприятности.освен това стилът на постинга подозрително ми напомня за този на един бивш мой служител,май ще трябва да му се обадя.
нищо лично просто внимавай какви ги плещиш
цитирай
26. trevistozelena - borsi
11.03.2009 10:52
хехех така си е, не винаги е честно, но какво да се прави - някои сме известни из средите, други не са....:-РРРР
поздравки!!!
цитирай
27. trevistozelena - анонимен 25
11.03.2009 10:56
ех колко оригинално! :)
цитирай
28. анонимен - то журналистиката не е МИНЕТ !
11.03.2009 12:56
Съсипана минетчийка си ! А у лево грозницо проста !
Знаем те колко можеш на задна прашка !
цитирай
29. looklikerain - Ха
11.03.2009 13:18
Към края намерих един на моето мнение. Мила ми тревичке, от фин и чувстен изказ си минала безвъзвратно на отчаяни опити за привличнае на вниманието с присъщ на мъжката аудитория цинизъм. Изтрих те от блогрола си в момента, в който от истинска жена се замъчи да се изкараш вряла и кипяла кучка, а такива - има много. Жалко, много жалко.
цитирай
30. анонимен - Простото си остава просто !
11.03.2009 13:33
А ти си от най - простите и пропаднали и го доказваш постоянно и като блогер и като жена и като "журналистка".Май не си добре на шизо ми приличаш !Застаряваща простакиня с претенции !
Грозно ,гнусно и твое.Това си модераторке ,дето бършеш и прогони много от блогът .Такава си и в живота една проста путка със смешни претенции!
Лекувай се смърдло !
цитирай
31. анонимен - Думата "пу*ка"
11.03.2009 13:52
ме отказа да прочета тази безсрамна статия!

\m/
//
цитирай
32. trevistozelena - анонимен 29 и 31
11.03.2009 17:17
здрасти лидис,
трябва да призная, че стилът ти е неповторим:) ама защо не се подписваш, мислех че държиш на авторските си права...
цитирай
33. trevistozelena - dvd, looklikerain
11.03.2009 17:21
въпрос на лична преценка, не виждам проблем. винаги съм била фен на цинизма
цитирай
34. trevistozelena - mirogankov
11.03.2009 17:22
о, да, истинско е:) мерси и поздрави
цитирай
35. trevistozelena - dvd
11.03.2009 19:15
да, разбрах те, сега те разбрах. ами виж, не е някаква проява на смелост да напиша името, по-скоро би било некоректно. защото 300 човека тук щяха да са прочели кой журналист оплювам (тотално неизвестен, между другото), без той самият въобще да подозира - няма блог тук, не знае моя адрес, къде е връзката в този случай? и, да, проблем е. защото, повярвай ми, пространството наоколо буквално гъмжи от подобни путки с гигантско самомнение, които искрено вярват, че априори им се полага някакво всеобщо уважение и съобразяване с тях, заради единственият им чист талант да се промушват тук и там и някак да закрепят положението си с лигавене и свирки, където е нужно. не знам дали можеш да си представиш журналист с десетки години стаж, който е толкова зле с писането, че даже сам си го знае и в преобладаващите случаи гледа да копи/пейстне страничка-две, за да поприкрие тоталната си импотентност. и с това мислене се опитва да се изтъкне някак, да се набута по-нагоре, като не пропуска да спомене някакъв илюзорен опит и обиграност. всичко това с единствената тайна надежда, че колкото по-важен изглежда, толкова по-трудно ще го изгонят този път и толкова по-сигурна ще му е заплатата. иначе си знае, че щом досега никой не го е забелязал, оттук нататък едва ли ще стане някакво чудо. ако искаш го приеми за събирателен образ (няма да си особено далеч от истината), ако искаш си се разочаровай, че не казвам името му - това е въпрос на твоя преценка
цитирай
36. zezo - Три-четири пъти го препрочитам ...
11.03.2009 19:52
Три-четири пъти го препрочитам това и все се размазвам от кеф :) Не бях срещал по-добро описание на соц култивати. В работата ги срещам доста често, не са журналисти, но разликите са минимални. Някои даже и копи-пейст не са се научили да правят :)
цитирай
37. borsi - borsi - trevistozelena
12.03.2009 02:28
:-/ Фукла!
Като гледам как са те нападнали от всички страни в блога, щурмуват те на нож и сипят бомби, не може да не злорадствам ;) ... Духа там на върха, нали?! ;) Ще ми празнува на една маса с тоз-оня, а?! Хак да ти е :-/ ... И не се плези, че ще те дръпна за езичето ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3007441
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930