Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03.2007 16:26 - силен вятър вънка духа
Автор: trevistozelena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2262 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 18.03.2009 15:19


       Силен вятър вънка духа...тази нощ. В мен - страх.
     Не че не ме предупреди китайчето по BTV... Предупреди ме, даже го пуснаха извънредно в самия новинарски блок. А и през деня духаше силно... Но нощта преувеличава усещанията. И размива чистия разум. Играе хазартно с границите на реалното - залага здравомислещата ни епоха срещу доза въображаем страх. Въображението печели (както винаги). Тази нощ вятърът го усилва многократно, озвучава го с диво свистене, заплита го в лекото полюшване на завесите ( бай дъ уей, когато сменяте дограмата си, винаги преценявайте вероятността майсторите да се учат на занаят точно с вашите прозорци; при подобен късмет завесите, както и лампата, весело се полюшват с подухването на вятъра...)
       Изгубен от времето ми облог... Аз вече не съм в моя си сигурен век. Той имаше своите уродливости, но, въпреки всичко, ми липсва. 
       Стоя си тук, в пещерата. Озадачава ме беглият спомен, че преди минута тя беше стая, пълна с предмети. Все още помня, че някои от тях наричах "мебели", "лампи", "техника", "легло". Но вятърът, свистейки, грабна понятията, а мракът изтри очертанията им.
       Останах в пещерата, но не се почувствах по-сигурна. Дори открих, че воювам с природата. Първобитен човек съм, а реакциите й не ме сближават с нея. Втълпила ми е страх. Ежедневно се е перчила пред мен, показвайки как, заради глупава приумица, може да руши камъни, да съгражда непреодолими бариери; в момент на самодоволство е пресушавала пред очите ми реки, а друг път ме е заливала с игра на наводнение.
       Тази нощ я чувам да чупи клони навън. Мразя я такава пукаща. Заплашвам, казвам й: "Ще викам". Вятърът се тресе от смях и отговаря: "Викай. Но аз не разбирам твоите звуци". А аз не разбирам неговите. Но това някак не ни прави равни.
       Разхождам се из пещерата в обичайното си безсъние (нищо фатално - безсънна съм по принцип; не заради изтерзана душа, а като следствие на леко обърнат биологичен часовник). Чакам си моя дивак, обеща да донесе муфлон за вечеря, но знам ли... При този вятър ще му трябва огромно упорство, за да стигне при мен. Опитвам с телепатия. След пет минути получавам сигнали. Не е дивакът... Линията пропуква, но разбирам, че съм се свързала единствено със страха си. Той съобщава нещо пращящо... Едва при повторението долавям думи - "Бедствие...повтарям, бедствие. Старозаветна емисия... Едно... Две...Три... Проба... Проба... Моля изчакайте връзка със съня". 
        После заспивам. Вятърът продължава да свисти, а аз заспивам. Не съм сигурна кой победи. Все пак последната трезва мисъл преди съня беше, че обичам своеволията на нощта. Въпреки всичко я чувствам някак близка. А освен това мисля, че в този момент успях да се свържа с дивака. Каза нещо мило и обеща да ме събуди в една мокра утрин:)



Тагове:   пещера,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lemonpie - Едно... Две...Три... Проба...
21.03.2007 18:28
... Забравих какво исках да кажа. Грабна ме някак и вятъра ми отнесе мислите.
Хубаво е обаче.
Поздрави,
цитирай
2. trevistozelena - lemonpie
21.03.2007 18:57
хехех...очевидно е прилепчиво - странно, но аз също постоянно забравях какво (и дали случайно) имам да казвам, докато го пишех:)
мерси
поздрави и от мен
цитирай
3. sunset - Отнасящо, но красиво... :)))
21.03.2007 21:44
Аз пък така се затварям в пещерата, когато загърми и засвятка... :(
Хъм... Идея за пост... :)))
Поздрави! :)))
цитирай
4. trevistozelena - sunset
21.03.2007 23:56
чакаме поста:) поздрави:)
цитирай
5. nio - Тая буря ме остави почти 24 часа без ...
22.03.2007 00:23
Тая буря ме остави почти 24 часа без интернет.
Пък възможно е и доставчика да се е презастраховал.
Е ефекта е един и същ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: trevistozelena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3008047
Постинги: 345
Коментари: 4670
Гласове: 16103
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930